Publicerat Januari 31, 201214 yr Så här är det min far har varit utan vapen i 2 år och ska nu köpa en hagelbössa, då han haft flera vapen innan så tänkte vi automatiskt att det är 250 kr det kommer att kosta. Polisen vill dock ha 700, är det inte så att de kostar 700 när man inte haft licens tidigare eller är det så fort man börjar om att fylla på i garderoben. Sen ville de även att han skulle skicka in de gröna jägarens kortet, men pga brand har han endast ett vanligt papper från nv där de står att han har licens. Finns det något sätt att få ett grönt jägarbevis kort, gubbarna han tog jägarexamen hos är ju ändå döda sedan länge tillbaka så några underskrifter kommer han ju ändå inte få. För övrigt är det inte våran vanliga vapentant utan en ny...
Publicerat Januari 31, 201214 yr http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/28101-intyg-jaegarexamen/ Kontakta jägarexamensregistret som Naturvårdsverket ansvarar för. www.naturvardsverket.se Citat från Ola W, angående frågan om avgiften, den skall rätteligen vara 250 kr, då din far tidigare haft vapen, dvs detta är ingen ny tillståndsprövning för honom, be om att få tala med beslutsfattare/chefen på tillståndsenheten och fråga efter grund för den högre avgiften! /Christian
Publicerat Januari 31, 201214 yr Författare Ja då var det som jag sa, får ta och ringa till henne och förklara hur det ligger till..
Publicerat Januari 31, 201214 yr Författare Och vi har redan fått ett sådant intyg från naturvårdsverket, saken är att polis tjejen ville ha ett grönt jägarbevis, men eftersom att det inte finns har vi bara det som naturvårdsverket redan skickat ut vilket är ett a4 där det står exakt samma saker som i det gröna jägarbeviset.. Får nog ta och bli ett samtal..
Publicerat Januari 31, 201214 yr Det gröna häftet ( beviset ) fixar ni genom att ta med erat/hans a4 papper från Nvv till en provledare ( jägarexamen ) i eran region så skriver denna ut ett nytt.. Citat från Ola Wällima ( jägareförbundet ) Har själv fått fixat ett nytt häfte, det var inga som hellst problem.. Däremot kan jag förstå polisen ang. den högre avgiften om din far inte har vapen i dags-läget, 2 år en ganska långtid och man kan ha gjort mycket dumt under den tiden så dem måste göra en helt ny tillståndsprövning.. Kolla upp lämpligheten osv, så att din far inte finns med i brottsregistret..
Publicerat Januari 31, 201214 yr Författare Okej ja då ska jag se till att få tag i en provledare då!