Publicerat Januari 31, 201214 yr Tjena. Köpte en bössa för ett tag sen och fick med ett par QR fästen. Men de passade inte till mitt sikte så jag tänkte sälja dem. Problemet är att jag inte vet vilket mått det är på dem. Det är inte 30 mm iaf. Hur listar/mäter man ut detta?
Publicerat Januari 31, 201214 yr Qr ringar? Är det höjden av ringen eller är det diametern du är ute efter?
Publicerat Januari 31, 201214 yr Utan att vara expert kan jag säga att i praktiken finns bara 30mm och entums dvs 24.6 mm (har jag för mig att det är). På äldre montage o kikare kan det förekomma 26 mm bara för att krångla till det - men det är ovanligt. Sen finns det ju större stadnardmontage också, men då snackar vi verkligen ovanligt.
Publicerat Januari 31, 201214 yr Författare Alltså de passar inte på ett sikte med 30 mm tub. För små
Publicerat Februari 1, 201214 yr Då är det med största sannolikhet 1", dvs 25,4mm. Mät med ett skjutmått innermåttet på ringen så bör du ju få fram rätt mått.