Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

peep ?

Featured Replies

Publicerat

hejhåller på med en båge,en compund,skall funka både tavla o jakt,kommer sitta jaktsikte på,skall köpa peep nu,undrar vilken dimension funkar till bägge ? och vill nog ha lins-går det till jaktsikte ? tar gärna emot tipps !! gärna vettigt pris okså !

Publicerat

HHA har ett sikte som jag själv använder som du kan sätta in olika linser med förstoring i, personligen så tycker jag inte att det är nått att använda när man jagar, peepen är nått du får prova ut som passar dig men ta inte en för liten för det är inte så bra i dåliga ljusförhållanden.

Tips är att rusta bågen för jakt & sedan träna med den moddas på det viset så att du känner dig hemma med bågen när du jagar.

Publicerat

Gabriel har helt rätt, Lins på siktet vid jakt är inget bra och inget behov direkt heller, du kommer troligen inte

skjuta på men än 25 meter och då är linsen inte bra, sen om det regnar etc så är det värdelöst.

Peep ska du som Gabriel säger inte ha en med för liten diameter och helst en utan gummislang, dessa har en tendens

att gå av när man minst vill att de ska gå av.....

Publicerat

Om du bara skulle jaga med bågen kan jag rekomendera att skjuta utan peep och använda munmärke i stället

kräver mer träning men du har ju tid på dig. fördelen är att du inte blir lika ljuskänslig dvs kan jaga längre/tidigare

samt att ju mindre pryttlar man har på strängen ju snabbare går bågen..

Publicerat
  • Författare

ok,men vilken diam skall man välja ? skall ju funka både tavla o ``jakt ``, min tanke är 3,2mm eller 4,8mm,vilken blir bra kompromiss ? om nån har ett med lins till billig peng så kunde jag testa iofsig isåfall är min mail pellegrafstrom@yahoo.se

Publicerat

ok,men vilken diam skall man välja ? skall ju funka både tavla o ``jakt ``, min tanke är 3,2mm eller 4,8mm,vilken blir bra kompromiss ? om nån har ett med lins till billig peng så kunde jag testa iofsig isåfall är min mail pellegrafstrom@yahoo.se

Vid jakt 5-10mm, man får testa sig fram då det är dina ögon så att säga