Publicerat Maj 10, 200619 yr varför ger man c viamin till valpar och ska man ge vuxna hundar det me.. vilken sort kör ni med...
Publicerat Maj 10, 200619 yr Finns oftast i fodret och ett överskott pissar de ut då det är vattenlöslig vitamin.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Våran valp älskar apelsin/clementin, kiwi, morot och tom gurka har slinkit ner Gillar era hundar oxå frukt mm?
Publicerat Januari 29, 200917 yr Våran valp älskar apelsin/clementin, kiwi, morot och tom gurka har slinkit ner Gillar era hundar oxå frukt mm? japp, vi har en som älskar frukt och grönt. Hon går och tar äppleskruttar och morotsbitar som sonen lägger lite var stanns i huset så utan henne vet i sjutton hur det hade sett ut hemma. Det enda hon sorterar ut från en salladsskål är just salladen och rödlöken
Publicerat Januari 29, 200917 yr Det enda hon sorterar ut från en salladsskål är just salladen och rödlöken Du vet att lök inte är bra för hundar, de tål det inte och för stor mängd så är det gonatt!
Publicerat Februari 3, 200917 yr Varför tänkte du ge C-vitamin? Själv har jag aldrig gett det, skulle kunna tänka mig det vid tex UVI men inte annars... tycker inte att man ska tillsätta enmassa saker i onödan, det ska räcka med ett bra foder.
Publicerat Februari 3, 200917 yr Våran valp älskar apelsin/clementin, kiwi, morot och tom gurka har slinkit ner Gillar era hundar oxå frukt mm? Skojar du? Mina är tokiga i äppel, hallon, körsbär, blåbär... Händer t.o.m att de börjar gå och äta blåbär när man är ute och jagar med dom.
Publicerat Februari 4, 200917 yr Skojar du? Mina är tokiga i äppel, hallon, körsbär, blåbär... Händer t.o.m att de börjar gå och äta blåbär när man är ute och jagar med dom. E eee ? VEGANHUNDAR ?????
Publicerat Februari 4, 200917 yr E eee ? VEGANHUNDAR ????? Nja dom äter ju allting, från singel via grisskit till kadaver. Så det hade ju mest varit konstigt om de inte ätit frukt också.
Publicerat Februari 4, 200917 yr Nja dom äter ju allting, från singel via grisskit till kadaver. Så det hade ju mest varit konstigt om de inte ätit frukt också. Puuh blev lite orolig en stund
Publicerat Februari 4, 200917 yr Har aldrig gett vare sig valpar eller vuxna hundar C-vitamin av den enkla anledningen att de får i sig vad de behöver från fodret. Helt onödigt att tillföra extra alltså.
Publicerat Februari 4, 200917 yr Under förutsättning att du använder ett bra foder så ska du inte behöva använda tillskott.
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Under förutsättning att du använder ett bra foder så ska du inte behöva använda tillskott. Helt rätt...speciellt inte C-vitamin eftersom hundar till skillnad från männsika har förmåga att själva metabolisera fram askorbinsyra. Pengar i sjön mao med C-vitamintillskott. Som tidigare sagts i tråden används det dock ibland medicinskt för att surgöra urinen....men det är en annan historia Ha'de / Matti