Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Naturskyddsföreningen go bananas (igen)

Featured Replies

Publicerat

Konstigt att det bara är Sverige, Sist jag kollade så har ju Finland och Norge Löshundsjakt. England har ju em slags löshundsjakt. Tror att dom bör kolla upp sina källor lite bättre. Jag vet inte om Svenska Rovdjursföreningen är tillförlitlig.

Publicerat

Tror att dom bör kolla upp sina källor lite bättre. Jag vet inte om Svenska Rovdjursföreningen är tillförlitlig.

Som att använda högerextremister för att kommentera förintelsen i tyskland. :angry:

Publicerat

Som att använda högerextremister för att kommentera förintelsen i tyskland. :angry:

I USA jagar man coyotes, racoons, etc etc med hund. I Tyskland har man nog tyska jaktterriers, liksom i hela östeuropa i övrigt. Slovensky Kopov, någon? Sedan har vi Frankrike, där man gärna jagar med sina Bassetar?

Publicerat

suck :( är så förbannat trött på cirkusen som är med dom där kräken

Publicerat

Jakten i sverige ska bort. Så enkelt är det om de här elementen får bestämma. Hur det genomförs är helt utan betydelse. Rykten, lögner och förtal allt är tillåtet. Dessutom så får de bidrag från jaktkorten för att genomföra det. Hela sveriges inland ska vara tomma på folk och rovdjuren ska sköta ekosystemet. Betalande tyskar får komma hit och leka lasergames i skogen för att samla poäng. Det är Mp,s vision tillsammans med rovdjursföreningarna,

Publicerat
  • Författare

JAPP. Jag har inte sett någon med dessa argument som faktiskt presenterat en förteckning över länder som har totalt löshundsförbud. Är inte det märkligt? :huh:

Publicerat

Jakten i sverige ska bort. Så enkelt är det om de här elementen får bestämma. Hur det genomförs är helt utan betydelse. Rykten, lögner och förtal allt är tillåtet. Dessutom så får de bidrag från jaktkorten för att genomföra det. Hela sveriges inland ska vara tomma på folk och rovdjuren ska sköta ekosystemet. Betalande tyskar får komma hit och leka lasergames i skogen för att samla poäng. Det är Mp,s vision tillsammans med rovdjursföreningarna,

Ja det verkar inte bättre.

Jaktkortsavgiften är ju nått man har funderat över ett tag nu...

Publicerat

Man orkar snart inte längre, försöker man före en debatt så kommer det en massa argument som verkar vara efter en mall som alla jaktmotståndare kör med. Det känns som att Sverige håller på att återgå till en hippie period igen, där stadsbor ska ha åsikter om hur vi på landet ska leva. Att dom vet hur man ska göra vad man ska äta, vad man ska göra och att jakt är mord och helt onödigt.

Problemet är att det finns jaktmotståndare i alla partier nu. Fp har ju Birgitta Ohlsson som kör på med sitt race. Jag rädd att det största partiet på vänsterhalvan kommer att svänga i jaktfrågorna för att locka tillbaka mp o v röster. Nej folk lever för långt ifrån naturen och de har glömt hur verkligheten ser ut för en stor del av folket i vårat land.

Det värsta är ju alla dessa lögner som dom kommer med som många politiker sväljer utan att kolla upp fakta. Sen har vi alla muppar i Eu som har en massa åsikter om hur vi ska bedriva jakt i landet. Problemet är att för många går på Miljöpartiets miljöflum och V jaktfientliga politik. Med s,mp och v i makten så kommer det att bli svårare att jaga, vi kan glömma att skydda våra tamdjur mot rovdjursangrepp.

Publicerat
  • Författare

Det kommer väl sluta med att vi jägare får rebellisera oss och jaga efter eget tycke och skita i lagar och förbud. Lite mer Eddie Meduza med andra ord. Eleganten ifrån vidderna. "Det bor en man i skogarna som verkar lite ding. Han tar var dag som den faller sig och skiter i allting" ^_^

Publicerat

Vi kan inte försvara jakten som defensiv part. Den där kroknäsan som vill ha vårat land som naturreservat måste få försvara sin egen jakt på varg i sitt eget land. De övriga antagonisterna ska ju inte vara några större problem att jaga ner i helvetet igen med sina egna argument som vapen. Lögner och förtal slår alltid tillbaka bara man inte låter dem passera.

Publicerat

Kasta batterierna i sjön!

Om inte mupp organisationen nu har något vettigare för sig så får man väl spela ett eget spel, för varje hot mot löshundsjakten och för varje varg positiv artikel jag ser, hör eller läser så kastar jag mina batterier i sjön istället för där jag brukar på återvinningen!

Vill ni förstöra min natur förstör jag också er.

Hur tänker de egentligen, kan ju inte vara för att skydda viltet, för de vill ju samtidigt att man ska ha djur som jagar året runt och biter ihjäl viltet, får inte riktigt ihop resonemanget, skulle ju vara lite roligt om allemansrätten fick en europeisk nivå!

Publicerat

Urdrag ur atrikel: "Det är inte första gången som björnar uppretade av jakthundar går till livsfarliga angrepp mot hundföraren. Liknande episoder skulle kunna undvikas ifall löshundsjakten reglerades. Sverige är ett av få länder som tillåter jakt med lösdrivande hund”, skriver Per-Olof Erickson i sitt mejl.

Om vi drar paraleller till björnolyckan som hände i funnäsdalen ifjol där en pojke ramlade ner i ett björnide när han åkte slalom, där både björnhona med ungar fick avlivas. Ska vi då förbjuda skidåkning utanför pisten och kanske förlägga utförsåkning innomhus hädanefter också?

Jag tror mer att Per-Olof Erickson vill synas och inte ínser att han mer förstär för sig själv då källfakta är total felaktigt i ganska allvarliga anklagelser!!

Publicerat

Dem flesta mupparna som tycket att vargen är bra för Sverige och vill att vi hellst ska förbjuda/reglera löshundsjakten har nog bara gelé i huvudet ! Jag har varket sett eller hört ett hållbart argument ang. något av detta.. Dem måste leva i en livs-lögn och i en fantasi-bubbla..

Publicerat

Naturskyddsföreningen är fan i mig ett skämt!