Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

första svängen till fjällen med vorstehn.

Featured Replies

Publicerat

jag ska till fjällen med 9 mpnaders vorstehn nu, vad ska jag ha med mig för grejor? och vad ska man tänka på?

Publicerat

hmm, tänkte du jaga med hunden i fjällen nu? Isåfall bör du förbereda dig på att det inte alls är säkert att det går så bra att ta sig fram för hunden om inte snön har packats ihop. Dessutom är det så jäkla kallt nu kommande dagar och jag släpper inte hunden om det är kallare än -15, och då är det korta släpp. Det är suveränt att jaga med stående i fjälls under vintern men det är större chans att det är möjligt i strax innan 15 mars än det är nu. Jag vet inte var du ska men i v-bottenfjällen är det ganska mycket snö.

Dessutom är hunden ung så är det jaktträning du har tänkt dig så skulle jag vänta till senare och åkt upp på vårträning istället. Lättare för hunden på alla sätt och det brukar kunna bli mycket effektiv träning.

Men om du inte ska jaga utan bara vistas där uppe och låta hunden roa sig i djupsnön så är det ju en annan sak. Ta med dig ett täcke till hunden samt kanske en vilosäck av något slag. Tänk på att tassarna kan ta lite stryk ibland så ta även med smörj (vattenfri) till trampdynor, kanske någon sorts skor samt nagellack till akutlagning av klor. Se också till att hunden dricker mycket. Lika viktigt nu som på sommaren.

Publicerat
  • Författare

nej jag ska upp i månads skiftet februari/mars förhoppningsvis så blir det skare tills dess.