Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad jaga nu?

Featured Replies

Publicerat

Sitter här med världens jaktabstinens, men vad är vettigt att jaga nu under våren? Med tanke på att ja bor i norra lappland är ju viltet lite begränsat. Sorliga är att bisam lyser med sin frånvaro då det är sin bit till närmsta gränsälv  :(

Har ni nått vettigt förslag på jaktbart vilt eller ska man kanske nöja sig med tavelstansning?

Publicerat

ptjaa hörru...är i samma sits själv nu (nästan iaf)...Bisamjakten i den bästa sjön är numer förbjuden...när isen släpper helt från land förbjuds all jakt fram tills sjöfågeljakten i sjön :'(...för att inte störa fågellivet >:(...visst finns det fler Bisamvatten, men dom är lite halvtaskit till...

Tur som f*n att Skeetbanan öppnade igår så man kan "avreagera" sig på nått sätt 8)

Publicerat
  • Författare

Jadu, kanske får nöja mig med att mula tavlor.. Trapp vore skoj om man hade bössa för det men det har man ju inte. Får väl köpa ett paket bitsocker och några askar ammunition så man kan låna brorsans plinker och avreagera sig på  ;D

Publicerat

Har ni ingen soptipp du krångla dig in i?

Publicerat
  • Författare

Jo det finns det, plus ett värmevärk inom promenadavstånd som bränner sopor. Tyvärr påstår sig endel att man måste födas in i kretsarna för att kunna jaga  :- Men vet inte om det är en så stor förlust, soptippstanken låter jag nog någon annan lida med.

Publicerat

Ni får väl ta er lite söderut mot kusten och jaga hornbärande rådjur.

Jag hade 2 st bockar framme igår kväll, en pinnbock, avstånd ca 150 - 200 m men sköt ej, det började bli sent. Jag orkade inte helt enkelt, det blir fler tillfällen.  ;D ;D Jag hade ocskå en stor och fin 6:a, bredsida på 40 m men vi skjuter ej stora bockar under våren samt att jag såg 2 st vildsvin i 60 - 80 kilosklassen men dom var 30 m in på grannmarken. ;) ;)

Publicerat

Öring, Lax, Harr, röding, gädda, abbore mm mm men lämna bössan å ta spöt me dig istället  :)

Publicerat
Öring, Lax, Harr, röding, gädda, abbore mm mm men lämna bössan å ta spöt me dig istället  :)

Det smäller ju inte  :o

går ju inte att göra något som inte smäller  ::)  ;)

MVH/Jocke

Publicerat
Sitter här med världens jaktabstinens, men vad är vettigt att jaga nu under våren? Med tanke på att ja bor i norra lappland är ju viltet lite begränsat. Sorliga är att bisam lyser med sin frånvaro då det är sin bit till närmsta gränsälv  :(

Har ni nått vettigt förslag på jaktbart vilt eller ska man kanske nöja sig med tavelstansning?

Brudar?? ;) ;)

Mvh MA

Publicerat
Brudar?? ;) ;)

Mvh MA

Nä det var för lätta byten ;)  *as garv*  ;D

MVH/Jocke

Publicerat
Nä det var för lätta byten ;)  *as garv*  ;D

MVH/Jocke

Bäver som bäver....

Mvh MA

Publicerat
Bäver som bäver....

Mvh MA

Det är ju grymm skillnad på BÄVER och "bäver" ;)  :D

men det är ju klart att det går ju att blunda och ge sig på det ;)

MVH/Jocke

Publicerat

Nu på våren/försommaren ska viltet få yngla av sig ifred och föda upp mängder med nytt vilt på marken.

Förutom soptippsjägare och eftersöksjägare tycker jag tiden med bössa ska ske ute på skjutbanorna för oss övriga.

Vårbocks jakten gillar jag inte eftersom inte jag får praktisera det och är därför inte ett dugg avundsjuk på er som får det......nääädå ::) ::) :'( ;) ;D

Publicerat
  • Författare

Vore man av den gamla stammen hade man väl skjutit solande gäddor  :D

Nä, får nog stansa hål i tavlor och ge mig ut med kamera och fiskegrejor istället :)

Publicerat
Vore man av den gamla stammen hade man väl skjutit solande gäddor  :D

Nä, får nog stansa hål i tavlor och ge mig ut med kamera och fiskegrejor istället :)

Ta nu på dig din vackraste parningsdräckt och dra en reva på stans krogar i stället ;)

MVH/Jocke

Publicerat

Du..."Jonti" Varför inte kvinnor  ???  :-*  hittar inte på något bättre att jaga under sommaren  ;)
Publicerat

Bäver och bisam är väl lovligt en par dar till....

För övrigt så var jag ute i skogen första gången obeväpnad igår....gick en promenad med stövarn och satte mig och kokade kaffe.....mysssigt....men lite naket kändes det allt.

Publicerat
  • Författare

Det ska jag göra i morgon, bäverjakten är ju på högsäsong nu  ;D