Publicerat Maj 10, 200620 yr Jag har problem med matningen på min hagelpump. Ibland fastnar patronen från magasinet mot kanten på matarbryggan/patronuppföraren och man står och ser andra skottchansen försvinna i skyn. Problemet uppkommer "ibland" kanske vart tionde skott. Vid jakt har jag ingen koll på hur jag skött matningen för då är tankarna på annat håll, men på bana har jag provat lite olika varianter. Jag har provat mata kraftigt, långsamt, överdrivet tydligt, snabbt mm, men kan inte hitta vågon gemensam nämnare. Är det någon som haft samma problem eller vet vad som kan vara orsaken till problemet? Fjädern känns "spännstig" och inget överdrivet glapp eller slitage finns på delarna som är inblandade i matningen. Bössan ska ju vara en av de mest driftsäkra, men den börjar nagga på förtroendet... Mvh Trapper
Publicerat Maj 12, 200620 yr Jag har en Winchester 1300 och har alldrig haft några problem med matningen, kan vara att du råkat få ett måndags exemplar, tyvärr. :- :-
Publicerat Augusti 4, 200620 yr Känner igen det fenomenet. Har fortfarande inte luskat ut vad det kan vara.