Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motivera mig till att behålla studsaren

Featured Replies

Publicerat

Köpte en winchester m70 i obesudlat skick i somras. Tippar på att ca 100 skott hade gått med bössan och efter det har jag skjutit 8!! skott. Pyntade 2000 kr för vapnet med ett gammalt weaver och skulle nog tänkas kunna begära 4000 för det idag.

Jag har under de senaste 2 åren skjutit 1 vilt(tjäder under toppjakt) med studsare (förutom klass 4 vilt). I övrigt gäller hagelbössa för mig och det är där jag känner mig hemma.

Jag är nu millimeter från att sälja studsaren till förmån från en till hagelbössa vilket förmodligen kommer bli en sbs i kal.20. Jag kommer oavsett att skaffa mig denna sbs men det handlar om att kunna sätta 10000 eller 14-15000 på den bössan.

Jag har tillgång till rådjursjakt men det blir liksom inte av. Min jaktsäsong börjar med kråkorna och efter det duvor. Sedan är det skogsfågel och ripa som gäller, och hare, räv med drivande.

Jag vet att jag bör ha en studsare i garderoben men varför. Motivera mig, som är en hageljägere med vorsteh, att behålla studsaren.

Publicerat

Det ska inte finnas några måsten, jagar du inte med den, så varför ha den? Då hade jag sålt den för att lättare köpa en bössa du verkligen vill ha och har nytta av! Onödigt med en bössa som tar plats och samlar damm! Sedan om du kommer på andra tankar framöver så går det ju att köpa en då. Det är min åsikt! :)

Publicerat

jadu, tänk så här. har du någon gång slängt eller tappat bort något som du behöver eller tänkt att det här behöver jag nog inte, och sen kommer det en dag då du verkligen behöver just den saken?

det skulle kunna vara studsaren.......

Publicerat

Att ha en studsare är som att ha ett lite speciellt verktyg man sällan eller aldrig använder, men som man inte klarar sig utan om det skulle behövas. I mitt fall är det en popnit-tång. Jag behöver den en gång vart 5:e år. Är den i vägen? Nä. MÅSTE jag ha den när jag behöver den? Ja. Om du behöver 4KSEK snabbt för att kassan har sinat och barnvagnen är trasig, sälj. I annat fall - behåll.

Publicerat

Klart du ska ha kvar den, blir väl om inte annat någon bäverjakt framöver eller smyga på vårbocken:-) Dessutom är ju bössan i superskick för den åldern. Köp ett större vapenskåp istället och ett till skäggmonster :P

Publicerat

Som Herr Berg skriver, har du inte akut kassabrist eller platsbrist i skåpet tycker jag absolut du ska ha den kvar. Tänk om nån plötsligt ringer och behöver hjälp med en skadad älg eller nåt?? Eller du kanske plötsligt blir bjuden på nån bra jakt???? Då önkar du att du haft den kvar.