Publicerat Februari 4, 201214 yr Vargvännerna tar visst till nästan vad somhelst för att torgföra vargarna som ett gulligt och nödvändigt djur i de svenska skogarna. http://norrteljetidning.se/nyheter/1.1530877-i-dag-ar-det-vargens-dag
Publicerat Februari 4, 201214 yr Man kan väl tända lampan på rödpunkten som stöd denna dagen Skämt åsido men den har cirkusen har spårat ur å det kraftigaste och jag fattar inte vart "mänskligheten" är på väg... Intelligensnivån sjunker nästan lika snabbt som verklighetsuppfattningen. Visst skall vi värna om djuren men skall vi främja ett djur på alla andra djurs bekostnad? Jag tycker verkligen inte det. Tänk om vi hägnade in alla våra jaktmarker och skyltade privat mark för att stoppa utomstående. Markerna utanför skulle snabbt bli djurfria med undantag för de som inte har några fiender och då skulle de få se vad deras experiment handlar om. Eftersom vi då skulle sluta stödutfodra och viltvårda utanför hägnen skulle rovdjuren snabbt få börja leta alternativ föda och vad det skulle bli kan vi bara sia om men jag skulle inte lämna några barn på dagis i alla fall! Visst är det ett extremt exempel jag tar upp men inte alls omöjligt! Nej, hade jag pengarna så skulle jag hägna in 100ha någonstans och skapa mitt eget natur-Mekkah där obehöriga ej har tillträde och där jag kan strosa omkring och plocka svamp medans jag blir iaktagen av diverse ståtliga djur. Behöver jag nämna att det skulle vara fritt från vissa djurarter som inte hör hemma i den biotopen Nej, jag tänder mitt "ljus" till stöd för de som är drabbade av vargen i stället! Härmed utropar jag den 5:e Februari till Röda prickens dag! ps. Bilden hittar ni här "arrendegarden.se/jakt/reddot.png" som symbol denna dagen!
Publicerat Februari 4, 201214 yr Skämt åsido men den har cirkusen har spårat ur å det kraftigaste och jag fattar inte vart "mänskligheten" är på väg... Intelligensnivån sjunker nästan lika snabbt som verklighetsuppfattningen. Visst skall vi värna om djuren men skall vi främja ett djur på alla andra djurs bekostnad? Jag tycker verkligen inte det. Nej, jag tänder mitt "ljus" till stöd för de som är drabbade av vargen i stället! Härmed utropar jag den 5:e Februari till Röda prickens dag! Det är så att jag börjar bli mörkrädd för "mänskligheten" Har Darwins princip slutat att fungera? Dessa stollar värnar inte om djuren, det gör vi jägare. Dom värnar bara om sin fantasi fabel om balans i skog och mark. ps: Men för h...... Wizard lämna riktiga länkar så att jag fattar, fick ju kopiera din prick
Publicerat Februari 4, 201214 yr ps: Men för h...... Wizard lämna riktiga länkar så att jag fattar, fick ju kopiera din prick Då visar den oftast bilden i stället men så här då: http://arrendegarden.se/jakt/reddot.png
Publicerat Februari 4, 201214 yr Det är så att jag börjar bli mörkrädd för "mänskligheten" Har Darwins princip slutat att fungera? Dessa stollar värnar inte om djuren, det gör vi jägare. Dom värnar bara om sin fantasi fabel om balans i skog och mark. ps: Men för h...... Wizard lämna riktiga länkar så att jag fattar, fick ju kopiera din prick Det var inga problem med länken Edsvalla! Frågan är vad gjorde du eftersom den inte fungerade???