Publicerat Februari 5, 201214 yr hej. är sugen på att testa på lite mer långhållsskytte. banan jag brukar vara på har enbart 80m bana. och det blir ju inte sällan längre håll i skogen. så dels för den sakens skull men också för att verkligen sätta bössan på prov vore det kul att testa långhållsskytte. finns det någon bana runt vbg? eller någon inbiten forumist som har gjort sig en egen bana som man kan få följa med till, då det vore kul att få lite tips och råd under skyttet, mvh Nicklas
Publicerat Februari 7, 201214 yr hej. är sugen på att testa på lite mer långhållsskytte. banan jag brukar vara på har enbart 80m bana. och det blir ju inte sällan längre håll i skogen. så dels för den sakens skull men också för att verkligen sätta bössan på prov vore det kul att testa långhållsskytte. finns det någon bana runt vbg? eller någon inbiten forumist som har gjort sig en egen bana som man kan få följa med till, då det vore kul att få lite tips och råd under skyttet, mvh Nicklas Det finns några /någon bana på Orust som går ut till 300m (alltid något i varje fall) Jag har dock inte tele nummer till berörda anvariga, jag har endast följt med som gäst vid ett par tillfällen. /Martin
Publicerat Mars 2, 201214 yr Vet att det finns en skjutbana vid centrat mellan vänersborg och udevalla. De har en 300m bana. I övrigt är det banan i skepplanda som gäller, möjligt att skjuta ut till 600m. Ä Lycka till / Peder