Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skidresa/Alperna

Featured Replies

Publicerat

Hejsan alla glada. sitter i skrivande stund och kollar på www.alpresor.se

har i alla år åkt skidor dock bara inom svearikes gränser. hade tänkt mig att försöka mig på en resa neråt alperna. ville höra lite med er på forumet om ngn har lite tips råd erfarenheter kring detta.

kollar först och främst på alpresor.se och deras sistaminuten. ngn som har erfarenhet av deras resor?

de resor jag hittar till rätt datum (tänkte mig över v 11.) går i första hand till Bad gastain. hittar även några till Saalbach som lockar mer. Dock är alla boenden satt som Alpjoker/ospesifierat. Har inga jätteanspråk på boendet så det kan säkert funka men vill ändå höra om någon bokat/har erfarenhet kring alpjokern.

är gött sugen efter lite god skidåkning nu när jaktsäsongen börjar lida mot sitt slut för mig.

Publicerat

Hej du,

jag har varit i både Saalbach och Bad Gastain, tror tom att en av resorna till Bad Gastain var just en ospec med Alpresor. Båda orterna är helt ok, allt hänger förstås på snöläget och vad man efterfrågar.

Alpresor äger ju typ hela Bad Gastain så det är ganska mycket svenskar där, men jag har för mig att det är lite bättre fallhöjd än Saalbach?

Vill du så kan jag göra ett försök att svara på konkreta frågor, men jag tror du blir nöjd hur du än väljer att göra, bara du åker.

Publicerat
  • Författare

okejokej! låter ju gött.. tror med att jag blir nöjd vart det än blir. kommer jag på nått mer så slänger jag in en fråga.

Publicerat

Grannen och hans sambo har varit till St. Anton och kom hem förra söndagen och det hade varit snö så att det räckte till alla. Offpist var förbjuden p g a att det hade kommit några meter snö innan dom for och inte nog med så fick dom vänta på Arlanda några tim.

Personal och räddningstjänst höll på med lavinsprängning nästan hela veckan.

Publicerat

Courmayeur i italien är grymt men tror det är STS som flyger dit. Kanonmat och det är samma liftkort som cervinia bla. Ligger på andra sidan Mountblac så vill man åka till chamonix över dan är ju det också möjligt. Kan verkligen rekomendera.

Hoppas du hittar nåt.

Publicerat
  • Författare

ja kollar runt lite... alpresor är ju STSs regi så det är nog samma. tråkigt nog bara så är jag själv just nu.vi får väll se hur det går. alla jag vet som vart nere rekommenderar ju det så.

Publicerat

Fråga på singeltråden om någon vill med....:-)

Publicerat

Jag kan verkligen rekommendera att resa med UCPA.

www.ucpa.se

Publicerat

Skall ner till Saalbach en kortis imorgon och hälsa på far och farmor mfl. Jag är partisk i målet men det är en riktigt trevlig plats att åka skidor på. Angående snöläget kan jag säga att farmor (som bott i nuvarande hus i 40 år) aldrig varit med om så mycket snö som det kommit i vinter.

Har du några specifika frågor om Saalbach så shoot. :)

Publicerat
  • Författare

okejokej. ja saalbach verkar nice. får se hur jag gör bara..

haha jo. är det någon härligt singeltjej som har lust att åka med så går väll det bra :)