Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny utrustning

Featured Replies

Fick hem det nya kittet till eftersöksjägare igår och västen kan få godkänt men jag hade en bra väst innan!

Däremot benreflexerna kommer nog att försvinna i första granplanteringen, om nu kommer på alls!

Fäller man ned öronlapparna på kepsen så ser man ut som den värsta byfånen! Förstår inte riktigt vitsen med ofodrade öronlappar!

Hundhalsbandet var rätt ok, får se om det sitter kvar på jämten när han tagit sig igenom några planteringar och vattendrag.

Sammantaget tycker jag man kunde lagt pengarna på bättre saker! Typ saker att sätta på vägen osv.

Kan du inte ta några bilder på prylarna så vi får se vad ni har fått ut?

Intressant att få veta vad en myndighet, eller motsvarande, anser är ett adekvat kit för ett eftersöksekipage ;)

Våra grejer har de slarvat bort. Det är levererat, men vart?

Har inte sett nått än.. men det är möte på Torsdag, kanske dyker upp då.

Benreflexerna har jag varit emot till omed utan att se dem..

Kan tänka mig att de som tagit fram dem inte krypit genom vegitationen som vi andra gör ibland..

De är nog tänkta till att gå omkring på asfallt med...

• Author

Kan du inte ta några bilder på prylarna så vi får se vad ni har fått ut?

Intressant att få veta vad en myndighet, eller motsvarande, anser är ett adekvat kit för ett eftersöksekipage ;)

Bilden blev lite mörk svårt att ta med blixt med reflexerna, dom snygga öronlapparna syns lite dåligt. Men frugan fick sig ett gott skratt :P

post-647-0-66777100-1328610027_thumb.jpg

Uppklarnings procenten kommer att sjunka drastiskt med den dära svarta saken i ansiktet :lol::P

o fan.. sak vi ha cyklop oxå :D

Tror inte bilister kommer ta mera hänsyn pga några ben reflexer, när inte väst och blink lampor tidigare har hjälpt.

Är det inte så att denna utrustning ska vi ha när vi arbetar på vägen, när vi väl e inne i skogen ska det väll kvitta vad vi har på oss.

Bilden blev lite mörk svårt att ta med blixt med reflexerna, dom snygga öronlapparna syns lite dåligt. Men frugan fick sig ett gott skratt :P

PISTVAKT!!! :D

Prylarna ser tämligen "billiga" ut om man utgår från kortet... <_<

Benreflexerna lär flyga och fara de första 10 metrarna så de får ni antingen kvittera ut på rulle eller strunta i.

Fick ni inga varningstrianglar med blinkande lampor att ställa på vägen?

Det måste ju vara en av de viktigaste sakerna i utrustningen...

Västen ser ju ut som den gamla förutom lite mer reflexer,, skulle det inte vara ett id nummer på västen? det var ju syftet!!

Mats bengt du ser ut som nån form av jultomte :o till omed din hund ser frågande ut!! :P

• Author

Västen ser ju ut som den gamla förutom lite mer reflexer,, skulle det inte vara ett id nummer på västen? det var ju syftet!!

Mats bengt du ser ut som nån form av jultomte :o till omed din hund ser frågande ut!! :P

Kände ju mej mer som en byfåne med öronlapparna och frugan som gapskrattade :wacko: ID numret skulle visst skickas ut senare till var och en! men sen skulle ju även hundarna ha ID nummer men det är nog slopat för jag såg inget sådant på halsbandet.

Kände ju mej mer som en byfåne med öronlapparna och frugan som gapskrattade :wacko: ID numret skulle visst skickas ut senare till var och en! men sen skulle ju även hundarna ha ID nummer men det är nog slopat för jag såg inget sådant på halsbandet.

okej bara o invänta skogs kavajen med tillhörande glitter i skogsmörkret :ph34r: :ph34r:.... har själv den gamla västen men väldigt lik den du har! även en saftlandare-

Av märket skräääp som kör slut på bilbatteriet märkte jag en natt, nu är skräpet trasigt, billigt krafs, o en självhäftande reflexskylt som sätts på bakrutan på bil!

Vi skulle fått våran för 2år sedan men har inte fått nått ännu! Förutom en väst som jägarförbundet tog fram men den godkändes inte av polisen för det va reklam på!

Men det skulle ju vara kardborre på västen och keps där vi skulle fästa vårat idnummer. Finns det inget sådan?

Mvh Niklas

• Author

Både västen och mössan har kardborrband där man ska fästa sitt idnummer.

måste säga att de såg något roligt ut...xD men men få hoppas sakerna kommer snart så man få titta närmare på de men känner mig osäker på benreflexerna också om de verkligen komme å sitta kvar här ha vi inte fått något alls än men få se om de kommer snart

Fick två magnetskytar med VILTOLYCKA på förra veckan.

Verkar vettigt, men jag har ingen plåt att sätta på där bak, följde med en plåptbit med sugkoppar på att sätta på rutan.

Funkar nog om man har rena bakrutor..

Det har jag alldrig haft ;)

De får sitta på dörrsidorna. ser ju rätt profsigt ut iallafall.

Kan nog förvarna nån trafikant eller markägare om vad man har för sig i skogen kl 3 en stormig natt.

Fick två magnetskytar med VILTOLYCKA på förra veckan.

Verkar vettigt, men jag har ingen plåt att sätta på där bak, följde med en plåptbit med sugkoppar på att sätta på rutan.

Funkar nog om man har rena bakrutor..

Det har jag alldrig haft ;)

De får sitta på dörrsidorna. ser ju rätt profsigt ut iallafall.

Kan nog förvarna nån trafikant eller markägare om vad man har för sig i skogen kl 3 en stormig natt.

Vad skall du med 2 st till? här har vi fått en i varje grupp,+ en kass saftblandare av märket skit! går faktiskt sätta skylten på bakrutan med sugkoppar :huh: :huh:

Jag vet inte.

En på var sida antar jag, Eller en fram o bak..

Dom här ska du ha sa de..

Klart plåten med sugkoppar kan ska sitta på rutan men för att den inte ska lossna krävs väl att rutan är rätt ren ?

Brukar sätta skylten ovanför vinrutetorkaren på bakluckan på bilen så den vilar på den! det har funkat bra! som du skriver så smuts o is då-

Lossnar skylten.. känns inte som att det ät priotet 1 att rengöra bakrutan kl 2 på natten inför eftersök så låt den ligga mot tex vinrutetorkaren bak!

Vårt kit är på g.

Har redan fått en skylt och plåt med sugploppar.

Kretsen har sponsrat med en bra saftblandare med led i så att den inte tuggar batteri.

Lasse

• 5 months later...

Efter att ha använt kitet ett tag så kan jag bara konstater att det är bra. Ju mer reflexer man ha desto bättre är det, vi som har en europaväg, en riksväg och två järnvägar att vara ute och vimsa på. Mina benreflexer har fått bekänna färg, senast i natt.

Jag kompletterade min utrustning själv med ett varsell-ljus från Jula. Men blixtrande LED, den funkar bra och har stått å blinkat flera timmar utan att dra ut på batteri.

Det som jag ser som en nackdel är hundhalsbandet. Min väldigt lilla tax ser ännu mindre ut med det.

Magnetskylltarna "viltolycka" vart kan man köpa dom? Vi får införskaffa såna saker själva nu om vi inte vill åka mil för att hämta varningstält mm. Har tappat min

Ser ut som en byggarbetare ;)