Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

I väntan på att Björnjakten 2012 så får man ta och se på lite film Björnjaktsfilm från Youtube

Featured Replies

Publicerat

Själv ska själv försöka lägga lite mer tid på den här jakten till hösten.

Man måste ju ha något att titta på mellan varven om begäret blir för stort. :lol:;)
Publicerat

Man måste ju ha något att titta på mellan varven om begäret blir för stort. :lol:;)

:wub: :wub:
Publicerat

Häftig film :)

Publicerat

Gillar skallet något så enormt! :) bra arbete gör dom oxså!+ fin film=)
Publicerat

Bra film jävligt roligt att se hundarnas arbete :D :D :D :D

Publicerat

fan va häftigt är det dina hundar i så fall grattis brukar inte bli avundsjuk men nu blev jag fan det :wub:

Publicerat
  • Författare

fan va häftigt är det dina hundar i så fall grattis brukar inte bli avundsjuk men nu blev jag fan det :wub:

Nej, det är det inte, men va f*n man var ju tvungen att hitta på något kylan och försöka hålla abstinensen borta till 21/8. :lol:;)

Publicerat

Gött med bra filmer och klipp! Alltid lika roligt när folk delar med sig.

Publicerat

Är det plottar? inga dåliga hundar de där...måste vara en stolt husse.

Publicerat

Nej, det är det inte, men va f*n man var ju tvungen att hitta på något kylan och försöka hålla abstinensen borta till 21/8. :lol:;)

tycker nästan man blir mer sugen jag :( helvete vilka hundar .han har nog inga problem att jaga björn den hundägaren lär nog bli bjuden landet runt

Publicerat

Jävlar vilket hundarbete! riktigt roligt att se :)

Publicerat
  • Författare

tycker nästan man blir mer sugen jag :( helvete vilka hundar .han har nog inga problem att jaga björn den hundägaren lär nog bli bjuden landet runt

Visst blir man det.

Nej, det har han nog inte tror jag.

Handelsresande i björnjakt kanske. :lol:

Publicerat

fint jobbat av hundarna o tack för att du delar med dig

Publicerat
  • Författare

fint jobbat av hundarna o tack för att du delar med dig

Varsågod, men det är inte mina hundar!

Det finns ju hur mycket som helst på youtube. :)

Jag kan ju bidra med lite Kanadafoton från B. C. som kommer från mina släktingar där så får ni sitta och dreggla lite. ;):lol::P

post-144-0-95868900-1328759549_thumb.jpgpost-144-0-44082900-1328759581_thumb.jpgpost-144-0-27594800-1328759610_thumb.jpgpost-144-0-91768700-1328759640_thumb.jpg

post-144-0-55257500-1328759683_thumb.jpgpost-144-0-76935700-1328759722_thumb.jpgpost-144-0-00097900-1328759758_thumb.jpgpost-144-0-27856200-1328759787_thumb.jpg

post-144-0-25333400-1328759829_thumb.jpgpost-144-0-60243900-1328759865_thumb.jpgpost-144-0-09711300-1328759903_thumb.jpgpost-144-0-19830900-1328759963_thumb.jpg

post-144-0-39471500-1328759994_thumb.jpgpost-144-0-02730200-1328760045_thumb.jpgpost-144-0-60324500-1328760088_thumb.jpg

Dom är inte bara några tim el. över dan när dom är ute och jagar utan i flera dagar i ett svep. :D

Publicerat

Nice film!

Publicerat

Filmen kommer från www.sotravens.se Borlänge/dalarna

Mvh Marcus

Publicerat

:) :)

riktigt bra björn hundar de där :)

Publicerat

Filmen kommer från www.sotravens.se Borlänge/dalarna

Mvh Marcus

+ Johan Öhmans hundar
Publicerat
  • Författare

Tack för den infon! :):wub:

Publicerat
  • Författare

:) :)

riktigt bra björn hundar de där :)

Ja visst är det! :wub:

Man skulle ha några sådan hundar. :):wub:

Publicerat

Jonsson har du släktingar i canada <_<:D nu blir man riktigt avundsjuk släktingar i canada det skulle vara något det är du där och gäst jagar också då :P:D och det var riktigt riktigt fina bilder särskilt canada moosen hur många taggar hade den ? 32 tagg kan det stämma

Publicerat
  • Författare

Jonsson har du släktingar i canada <_<:D nu blir man riktigt avundsjuk släktingar i canada det skulle vara något det är du där och gäst jagar också då :P:D och det var riktigt riktigt fina bilder särskilt canada moosen hur många taggar hade den ? 32 tagg kan det stämma

Jepp! :wub: Mellan 30-40 men bara 2 som jagar. Far och son. Förut jagade farfar också men han gick bort för några år sedan. :(

Stående inbjudan! :wub: Måste bara spara ihop nog med stålar.

Han har inte avslöjat det för mig heller men jag vill ha det till runt 20 som är synliga på skoveln som är ovanför vattnet.

Man måste räkna taggarna som syns mellan dom taggarna som syns i framkant. :lol::rolleyes:

Räkna du yngling! Spara fotot på skrivbordet och högerklicka på fotot och sedan redigera. Lite till vänster om mitten så hittar du ändra storlek.

Gå in på bildpunkter och öka upp till 1000 -1500 så får du en stor bild. Man kan få hålla på och laborera flera gånger.

Publicerat

ska testa det :D men alltså det finns en video på den älgen på Youtube kanske inte är den men det ser precis ut som den och den på Youtube är fälld i vatten och denna med så i så fall så är din släkting lite känd för den har rätt många siffror :D och vad ska du ha för kaliber då då om du ska träffa på monsterna i Canada :D ? 375 hh eller 9,3,62 eller kanske 338 magnum rätt flackskjutande men ändå sto. jag bara babblar på tycker kalibrar är kul :P:D

Publicerat

och förresten beklagar sorgen :(:unsure: verkade vara en bra farfar :)

Publicerat
  • Författare

Det var min fyrmännings farfar. Inte min.

Gör så. Ja, jag vet det! Han har inte sagt att han har skjutit den el. om det är någon kompis el. om det var bara ett foto som han hittade för att reta mig. :lol:

Jäkla typ! :lol:;)

Det är därför det bara står B. C. på fotot.

Jag har 8 mm rem mag samt 416 rem mag. Jag kan ladda med en 350 gr kula TSX och skrämma upp den till typ 850 m/s i 416. 8 mm skrämmer jag upp i typ 911 m/s med 220 gr Swift A-frame kula. :)

Han som sitter och spanar i kikaren samt han som sitter närmast älgen i min ena 4-männing.