Publicerat Februari 8, 201214 yr till peep några varv över och under den,, har ingen sånn special tråd för det,,vill inte beställa så lite heller,,kan man inte ta så kallad flätlina till fiske? eller annan tråd ?
Publicerat Februari 9, 201214 yr Hvorfor har du i mot å beställa 5 meter tråd av en av forhandlerene här i Sverige? Det kostar inte mange kronene...
Publicerat Februari 9, 201214 yr till peep några varv över och under den,, har ingen sånn special tråd för det,,vill inte beställa så lite heller,,kan man inte ta så kallad flätlina till fiske? eller annan tråd ? Det funkar utmärkt med flätlina. Jag har satt fast min peep med just sådan lina & den är tvär stum
Publicerat Februari 9, 201214 yr Författare ja tänkte det,den mkt stark rekomenderad tjocklek ? 0,10mm ?
Publicerat Februari 9, 201214 yr ja tänkte det,den mkt stark rekomenderad tjocklek ? 0,10mm ? Ja varför inte 0.10 funkar säkert. Kommer inte ihåg grovleken på den jag använde. Det är snart ett år sedan jag satt fast peepen. Men jag fiskar mycket gädda så skulle kunna tänka mig att brott gränsen ligger på runt 15-20kg på den jag använde.
Publicerat Februari 9, 201214 yr Tvinna tre till fyra trådar vanlig björntråd och dra den genom strångvaxet. Det blir faktiskt riktigt stumt, glider inte upp när man knyter och går jättefint att låsa om man bränner änden med lite eld