Publicerat Februari 8, 201214 yr Vet om en Münstertik som ska omplaceras. Hon är steriliserad. Har för mig hon är 2,5 år. Står för fågel, apporterar och stöter hårvilt. Bör komma till hem där hon får vara ensam hund. Det är alltså det som bekymmret.. hon gillar ytterst få andra hundar. PMa vid intresse så kan jag förmedla kontakt.
Publicerat Februari 9, 201214 yr Författare Låter kanske som det är en hundilsk tik men problemen verkar mest uppstå när den är kopplad eller sitter i bilen/bur. Dock så bryter hon agressiviteten när hon blir tillsagd på skarpen. I jakten och lös så är har det inte varit några problem trotts släpp med andra hundar där tiken gåriväg med andra hundar såväl som möta andra jyckar i skogen. Verkar lite som tiken ska försvara hundägaren, ev handlar det om avundsjuka om det nu finns hos hund... Ägaren har mindre barn och många ungar som är där o leker. Han är orolig för att nått ska hända när han inte är på plats. Bättre tiken får ett hem där tiken får vara ensamhund. Hon är innehund, kelen och go, oxå van vid att stå i hundgård. Rejält sök har hon oxå.
Publicerat Februari 9, 201214 yr Författare Driver med skall? Jo ibland, men knappt hörbart.. pipigt som fan...
Publicerat Februari 14, 201214 yr Författare Lyfter tråden Tiken är kvar och.. vet inte om jag nämnde det men, kostar inget att ta över.
Publicerat Februari 15, 201214 yr Författare Ägaren bor i Kalmar, men nu är tiken i Emmaboda hos min granne.
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Har en vän som har en Hane på 4 år som måste omplaceras, Allergi i förhållandet och för lite tid för jaktträning av hunden är skälet. Hunden har väldigt bra grundlydnad men har de senaste 2 åren inte fått jaga så mycket och och behöver komma till någon som har tid och jaga med honom och har bra hand med hundar. Han har lagt på sig vissa olater då han inte fått så mycket stimulans men jag har själv haft honom ´då jag varit hundvakt och det går jätte bra att få honom att stå i honör!! Trevlig och bra hund med mycket jaktlust. Har stått endel för fågel men jag tror han kan ha bra möjlighet för både drivand eoch stötande då han har bra jaktlust. Skicka PM om det finns intresse.. Finns i Umeå
Publicerat Augusti 7, 201213 yr PS Det är en "Kleiner", kommer att uppehålla sig i Kalmartrakten också lite nu och då.