Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ta bort öppna riktmedel

Featured Replies

Publicerat

Tjenare, va och hämtade bössan igår hos vapenhandlaren med optik monterad på men nu va kikaren så pass lång att dom hade plockat bort det bakre öppna riktmedlet men det va ingenting jag tänkte på i affären eller när jag kom hem men idag när jag va ner och klämde lite extra ( :$ ) så kom tanken.

Jag tänkte plocka bort det främre för att inte behöva fastna i allt skit som man kan fasta ni och förstöra det om jag ev ska sälja bössan i framtiden men det va inte bara att plocka bort det.

08_fusion_s.jpg

Va liknande modell och jag har försökt lite lätt att knacka i sidan men det sitter som det ska, någon som har en aning om hur man plockar bort själva kornet för att komma åt skruven under?

Mvh Emil.

Publicerat
  • Författare

En winchester 70 om det hjälper.

Publicerat

Man knackar alltid ut dem åt höger, de kan sitta rejält, men ta ett mässingdorn och knacka försiktigt, var hellre envis en längre stund än otålig än en kort stund, det lönar sig.. B)

Använd INTE ståldorn eller liknande direkt mot kornet, då får du fula slagmärken som skämmer hela pangen sen.

Publicerat
  • Författare

Fy fan sitter ju omänskligt hårt :-)

Publicerat

Snabba och hårda knackningar brukar ge bra resultat;)

Sätt pipan i skruvstäd om du har möjlighet så du får det stumt.

mvh

Publicerat
  • Författare

Aa tänkte jag skulle få slippa det pga ev märken i pipan men får väl linda in den i någonting då :-) tack för tipsen.

Publicerat

Ja men det tog jag som en självklarhet om du skulle sätta den i ett skruvstäd:P

en handduk går bra.

lite 5,56 kan göra det lite lättare med:)

mvh

Publicerat
  • Författare

Haha jag tog det väl också för givet, vet egentligen inte varför jag skrev det men har skyddsplast som jag har tagit från jobbet som används för att skydda föremål mot skruvstäd :-) ska ner och knacka lite nu, kan inte ge mig innan jag ska lägga mig :-)

Publicerat

Vet hur det är allt för väll :lol:

inge överdrivet våld nu som det lätt kan bli då det inte kanske inte går som man tänkt ;)

mvh

Publicerat
  • Författare

Äntligen fick jag bort det, lite ilska så gick det men fick faktiskt inte så mycket skavanker på kornet som jag trodde när jag började knacka allt hårdare :P

Tack för hjälpen!!