Publicerat Februari 13, 201214 yr Hej! Har ett Aimpoint Micro med Blaserfäste på R93:an. Vid senaste besöket på Virå kontrollsköt jag först med kikarsiktet (gick perfekt), sedan med Aimpointen som jag turligt nog inte använt på jakt under hela säsongen då den spred över hela tavlan på 100 m. Hann inte rodda mer med det då det var dags för skjutning på videoduken. Jag misstänker att det är fästet som strular, har det lilla smidiga enpunktsfästet. Någon annan som haft liknande problem?
Publicerat Februari 13, 201214 yr Har samma setup och har kanske hunnit med 30 av och på monteringar utan förflyttning av träffpunkt mer än 1,5 cm. Den är dock lite knepig att få dit då jag har det riktigt tight.
Publicerat Februari 13, 201214 yr Författare Jo precis det har funkat klockrent tidigare, måste vara någon form av glapp i fästet eftersom den spred nästan en halvmeter åt olika håll.
Publicerat Februari 13, 201214 yr Om det är glapp i dessa fästena så känner du av det. Har du provat att vicka på det i alla olika riktningar när du haft monterat? Min erfarenhet är att det ska sitta tight an för att det ska bli riktigt bra annars kommer snart glappet som ett brev på posten. Har monterat några stycken både aimpoint och Trijicon när jag var lärling och jag monterade alltid dom så tight som kändes vettigt för användaren. Mvh Jocke
Publicerat Mars 11, 201214 yr hur hårt åt draget är era fästen? jag har precis fått min r8;a som jag varit och skjutit in med. men jag undrar hur hårt man ska dra åt.?