Publicerat Februari 14, 201214 yr Hej! Jag funderar på att köpa medlemskap i Svenska Jägareförbundet. Vad är er åsikt om ett medlemskap här? Är det värt det? Varför/Varför inte?
Publicerat Februari 14, 201214 yr Köpa visst menar du lösa ett medlemskap, men jag fattar vad du menar. Jag är medlem och nyvald Ordförande i Skellefteå bygdensjaktvårds krets. Ska försöka svara på dina frågor. Jag känner att det är tryggt att vara med i ett större förbund som driver jaktpolitiska frågor mot bland annat regeringen och andra myndigheter. Sen ingår det en försäkring när man jagar är på skjutbanan. Det är väl detta jag kommer på nu. Jag personligen gick med för att Jägareförbundet kändes stabila och trygga, jag ångrar inte mitt medlemskap. Om man ska ta nackdelar så är det ett ganska stort förbund som ibland kan kännas att det är lite svårt att få att flyta, det kan uppleves tungrott. Jag ska ju själv ge mig in i arbetet som Ordförande och då får man se hur det går. Vad vill du ha ut av medlemskapet är ju upp dig dig. Man kan vara pasiv medlem om man vill eller så kan du gå på din krets åsmöte och försöka påverka via motioner och andra diskutioner.
Publicerat Februari 15, 201214 yr Klart värt det, för det ingår ansvarsförsäkring! Något som ofta krävs att man kan uppvisa på större jakter! Dessutom får du ju en trevligt tidning, om något kanske lite för mycket artiklar om älg och varg men ändå...
Publicerat Februari 15, 201214 yr Jag är medlem och tycker det är värt pengarna. Som medlem får du jägarförsäkring vilket är ett krav (och bör så vara) på de flesta ställen där jag jagar. Kan rekommendera det.
Publicerat Februari 15, 201214 yr Tycker du även ska kolla upp Jägarnas Riksförbund. De kanske står för mer saker du värderar inom jakt/jaktpolitik. www.jagarnasriksforbund.se
Publicerat Februari 15, 201214 yr Ett extra plus är att vara med på dom anordnade aktiviteterna här nere är det Börringedagen med sporting å helt gratis prova compact sporting i sövde sen finns det en hel del mer att vara med på