Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på butik i USA

Featured Replies

Publicerat

Har någon något bra tips på butik i USA där man kan köpa optik för rimliga pengar inkl. moms/tull/frakt?

Publicerat

www.4scopes.com

billiga, bra service, snabb levererans

dock, i likhet med i stort sett alla andra sidor i USA, kass hemsida.

Publicerat

The Optic Zone, där har de just nu 9 % rabatt!

http://theopticzone.com/

Det finns en hel del amerikanska näthandlare som säljer optik, alla är dock inte pigga på att skicka varor till Sverige även om det juridiskt inte finns hinder. Så är dock inte fallet med The Optic Zone, har själv en Leupold VX-R på väg hem därifrån. När du betalar ser du priset inklusive frakt till Sverige, moms och tull tillkommer när du hämtar paketet på posten i Sverige.

Du kan även kolla in ebay och försöka hitta säljare med "Worldwide shipping".

Publicerat

Om du vill veta vad priset blir i slutändan hemma i brevlådan:

Ta priset för optiken+frakt ("shipping rate" för Europa = $50) x dagens dollarkurs x 1,3.

Grovt räknat +/- någon hundring så blir det denna summa.

Beställ varan så får du sms av FedEx (på svenska) när du ska betala momsen.

I bästa fall slipper du tullavg+moms vilket händer med jämna mellanrum.

Publicerat
  • Författare

Ok, tack för tipsen! Ingen av firmorna som skickar med paketet märkt som "Gift"? Mindre risk att behöva betala tull/moms då :ph34r:

Publicerat

The optik zone handlade jag av. Riktigt bra service, skickade min leverans till mitt hotell när jag var i NY. Du känner ingen som bor i USA? Det kan lösa ett och annat.

Publicerat

Be dem skriva ner värdet istället.

Publicerat
  • Författare

The Optic Zone, där har de just nu 9 % rabatt!

http://theopticzone.com/

Det finns en hel del amerikanska näthandlare som säljer optik, alla är dock inte pigga på att skicka varor till Sverige även om det juridiskt inte finns hinder. Så är dock inte fallet med The Optic Zone, har själv en Leupold VX-R på väg hem därifrån. När du betalar ser du priset inklusive frakt till Sverige, moms och tull tillkommer när du hämtar paketet på posten i Sverige.

Du kan även kolla in ebay och försöka hitta säljare med "Worldwide shipping".

Kanonbra tips. De belysta Leupoldsiktena var ju riktigt nice pris på. Jag har dock främst sneglat mot icke-belyst Zeiss men de har bara Conquest och de priserna var inte så himla mycket bättre än de svenska när allt är betalt.

Hur står sig leupolden igentligen i kvalitet? Är det motsvarande Conquest? Det vore ju inte helt kasst med belyst sikte och då är det leupold som ligger inom min prisklass.

Publicerat

Ska du beställa från USA så gör du så klart störst marginalvinst (mängd kikare per betald dollar) om du beställer en kikare som är tillverkad i USA.

Conquesterna som jag klämt och kännt på skulle jag säga rent subjektivt att de mäter sig ungefär med Leupold (knappt). Oerhörd besvikelse. Fattar inte att Zeiss vill sätta sitt märke på dessa.

Publicerat
  • Författare

Ska du beställa från USA så gör du så klart störst marginalvinst (mängd kikare per betald dollar) om du beställer en kikare som är tillverkad i USA.

Conquesterna som jag klämt och kännt på skulle jag säga rent subjektivt att de mäter sig ungefär med Leupold (knappt). Oerhörd besvikelse. Fattar inte att Zeiss vill sätta sitt märke på dessa.

Som det är nu så lutar det nog åt Leupold. Känns som man får mer värde för pengarna i och med som du säger att det blir bäst vinst på USA-tillverkade prylar. Ska till Kjells vapen imorgon och köpa lite övriga prylar så jag ska se vad de har inne som man kan glutta på.

Publicerat

Många inklusive jag själv är ju mycket nöjda med Trijicon som är USAtillverkade. Jämförbara kvaliteto prisklass med Leopold.

Publicerat

Jag köpte min VXR från TOZ och är nöjd.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Många inklusive jag själv är ju mycket nöjda med Trijicon som är USAtillverkade. Jämförbara kvaliteto prisklass med Leopold.

Är det AccuPoint du syftar på? För den är inte direkt i prisklass med Leupold VX-R, i alla fall inte på TOZ. $871 för 2.5-10x56 jfr med $549 för leu 3-9x50

• 1 month later...
Publicerat

Ni som har beställt från TOZ hur lång har leveranstiden vanligt ungefär? Har fått en trackingkod och mitt paket har varit i Chicago i tre dagar nu..känns som att vänta på tomten på julafton.. :huh:

Jag valde den billigaste shippingen.

Mvh

Publicerat
  • Författare

För mig tog det ca 2,5 veckor har jag för mig.