Publicerat Februari 16, 201214 yr Barnen ska på scoutläger, den ena ska sova i vindskydd och den andra i ett militärtält med kamin. Jag har en sovsäck som jag haft när jag scoutade som heter Caravan Dreamfill men det står ingen temperatur tjofräs på den, lillebrossan har en liknande som det står -3 i , nu undrar jag vågar jag släppa ut dottern i någon av dessa i ett vindskydd i skogen på natten i ner till -6???
Publicerat Februari 16, 201214 yr Nej! Skulle inte jag göra med mina barn iaf. gå in i en vettig sport/vildmarks affär och snacka med personalen så får du en säck som har lite mer marginal. Sommar tid är det en helt annan sak att chansa lite men på vintern ska man använda "riktiga" grejor!
Publicerat Februari 17, 201214 yr Står gärna till tjänst med info ang sovsäckar och liknande, är ute mycket och har rätt bra koll på vad som finns på marknaden. PMa på med frågor bara
Publicerat Februari 17, 201214 yr Författare Kanon tack Mogge men det blev till att låna, köper inte nåt nytt riktigt än dom får först visa att de kommer att fortsätta med "hajk". Sent from my X10i using Tapatalk