Publicerat Februari 16, 201214 yr Sista tre dygnen har det varit eftersök i ett! provar att lägga in några bilder från mobilen.. Älg som vart påkörd i 50/kilometer i timmen,, älgen far i backen o kliver upp o kutar efter väg för att sen kasta sig över snöplogkanten!- viker in i skogen några hundra meter in lägger den sig! Jaktlaget som tog älgen ringde o medelade att det var skada i bäckenbenet! Vart utringd på ett sett skadat rådjur som haltar svårt vid ett samhälle,, far dit efter att begärt skotttillstånd av polis!- Kommmer i kontakt med rådjuret 3 gånger men törs inte skjuta med kula i samhället så tillslut kutar det ut o går in i- Ungskog efter katt o råtta lek där inne lyckades jag skjuta rådjuret som har en benpipa som sticker ut vid låret!
Publicerat Februari 16, 201214 yr Bra jobbat. Alltid jobbigt att försöka avliva inne i tättbebyggt område. Lasse
Publicerat Februari 16, 201214 yr Författare Bra jobbat. Alltid jobbigt att försöka avliva inne i tättbebyggt område. Lasse Gillar inte dessa uppdrag i tättbebygtområde! kändes förjäkligt när jag går o motar rådjuret framför en haltande! man vill få ett avslut fort för stackarn! Det är synd om djuren som blir påkörd! en eloge till tiil den unga tjejen som passerar o såg att rå var skadat! hon tog mod o ringde polisen!
Publicerat Februari 17, 201214 yr Ni har inte tänkt göra som bland annat jämthundsklubben börjat med att bojkotta alla eftersök i protest mot den vargpolitik som förs nu? Vet att det är hemskt men vad ska vi göra annars. Nu vill dem ju nästan stoppa löshundjakten också!
Publicerat Februari 17, 201214 yr http://www.jamthundklubben.nu/ovrigt/Information-eftersoksstopp-2011.pdf En länk till jämthundsklubben!
Publicerat Februari 17, 201214 yr Författare Här i norrland har det väl alltid funnits varg,lodjur,björn. aldrig upplevt rovdjuren som ett problem ,, men kan förstå att områden där jakthundar blir tagen- Å man inte kan släppa sin jakthund av dessa skäl väcker starka känslor ! men bojkotta eftersök kommer jag inte göra men det är min åsikt! Vhl//peter