Publicerat Februari 19, 201214 yr Tjenna. Tänkte höra med er om vad ni tycker om kombivapen. Ska köpa en nu till våren och är inne på en classic silverline kaliber 6,5*55/12. Sen blir det nog ett aimpoint. Är det någon som har erfarenhet av de? Är det ett bra gevär? Ska ha det främst till radjurasjakt men det finns också någon gris så därför åka det vara klass 1. Skriv vad ni tycker:)
Publicerat Februari 19, 201214 yr lite kortfattat så tycker jag att du ska satsa på en begagnad kombi, brno, tikka, valmet tex. och ta en patron med rand. 7x57 är en vanlig och bra som det finns bra köpeskott till om du inte laddar själv. //Mvh Emanuel
Publicerat Juni 8, 201213 yr jag har en classic kombi 7x57r och 12 med en aimpoint micro på och jag är helnöjd skjuter hur bra som hellst!
Publicerat Juni 9, 201213 yr Som ovanstående skrev. Välj en randpatron, den är mycket enklare att hantera i ett brytvapen. 7x57R har jag. Enda fördelen med 6,5x55 är priset på amunitionen, men en kombi är ju ingen bössa som man skjuter mycket med.