Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjuta egna lerduvor... Vars?

Featured Replies

Publicerat

Har en enkel modell av en lerduvekastare och ett gäng duvor men det finns ju ingen skjutbana där man kan fara och träna. Kopparnäs verkar ju lovande men där måste man vara medlem för att få skjuta. Någon som vet ifall man kan bli medlem där mot en summa?

Publicerat

En enkel fundering gav följande resultat.. Du bor i Norrland, i Norrland finns mycket skogsbilvägar och ödemark. I Norrland finns det även kalhyggen eller i bästa fall grustag.. Så med lite djävulskap så har du enormt mycket skjutbanor bara du har en bil du inte är för rädd om  ;D

Själv har jag använt ett grustag intill jaktlagets stuga  :)

Publicerat

En enkel fundering gav följande resultat.. Du bor i Norrland, i Norrland finns mycket skogsbilvägar och ödemark. I Norrland finns det även kalhyggen eller i bästa fall grustag.. Så med lite djävulskap så har du enormt mycket skjutbanor bara du har en bil du inte är för rädd om  ;D

Själv har jag använt ett grustag intill jaktlagets stuga  :)

[/quote

precis har man ingen skjutbana i närheten så är det bara att fara ut i skogen. det är bara att städa lite så att markägarna inte märker någon nersmutsning

Publicerat
Har en enkel modell av en lerduvekastare och ett gäng duvor men det finns ju ingen skjutbana där man kan fara och träna. Kopparnäs verkar ju lovande men där måste man vara medlem för att få skjuta. Någon som vet ifall man kan bli medlem där mot en summa?

kom till fagersberget på skeet banan där...100kr medlemsavgift, 20kr/duvserie (=endast duvor, skott håller man med själv, man kan köpa en komplett serie skott+duvor)...tyckte att det var såpass billigt att det inte var lönt att hålla på med handkastare och grejjor...och så är det jäkligt trevligt folk som håller till där :D...tisdagar 18:00-21:00 är det skeet, torsdagar 18:00-21:00 är det Trapp. Du är välkommen!

/Fredde

Publicerat
  • Författare

Grejen är att jag har så sunkig hagelbock så det är rent pinsamt att vistat bland folk med den  ;D. Nu bor jag ju inte så långt ut i skogen så att bara fara ut i skogen är nog inget allternativ. Funderar på om man ska ringa till kopparnäs och höra

Publicerat
Grejen är att jag har så sunkig hagelbock så det är rent pinsamt att vistat bland folk med den  ;D.

nej nej nej...så får du inte tänka!!!...ingen bryr sig alls om vad man har för bössa :D. du kommer garanterat att tycka att det är roligt! ;D

Publicerat
  • Författare

Haha jo så tänker jag! Ska ta och investera i en "ny" bössa vad det lider. Sen kanske man dyker upp :P