Publicerat Februari 22, 201214 yr Blev uppring av polisen vid 23-tiden, ensam större gris påkörd. Väl utmärkt olycksplats men på fel grisspår, va en grupp grisar som gått där, 50 meter ifrån hade den ensama grisen rullat ner i diket.. Började spåra o såg direkt att den drog benen efter sig i snön men inget blod, spårade ca 500 meter, till och från i samma spår som gruppen gått, men då vi kommit ifrån övriga spår släppte jag hunden, upptaget kom 350 meter ifrån och fast ståndskall i stor tät plantering. Kom in på 7-8 meter innan det flyttade sig, men utan att jag såg grisen. Fast direkt igen men samma då, framme nästan tillräckligt så flyttar det sig lite igen, efter ytterligare något försök så provar jag o smyga in tills jag är på 12-15 meter för att sen springa fram, lyckas bra då grisen inte orkar undan, är rätt risigt men får på en smäll snett bakifrån när hunden är säker men den ramlar inte, men kunde avsluta nån minut senare med en smäll i huvudet. Va en galt på ca 120 kilo. Styckade senare grisen åt markägaren, bäckenet skadat. Min första kula satt fint uppsvampad i bakkant på ingångbogen, måste skjutit genom ett halvgrovt träd innan den gick i grisen, kommer inte på nån annan förklaring, sköt med en bondad 220 grains woodleigh kula i 8x57js.