Hoppa till innehåll

Krut fundering kring 7mm REM


Kias Husse

Recommended Posts

Laddar idag 156gr oryx med Norma MRP, har testat även 204. MRP tycker jag funkar bättre, men inget av kruten är dåligt....

Dock så blir det en lite onödigt kraftig mynningsflamma när jag laddat upp smällarna till en hygglig precision. Det verkar som träffbilderna håller ihop bäst när kulan håller farten kring 940-980m/s.

Pangen är en Sako finnlight med 62cm pipa, om det gör någon skillnad

Jag undrar om det är någon som pular på med snabbare krut(företrädesvis norma krut) till kalibern, med lämpligt hastighet på kulan utan att utsätta bössan för farligheter. Då helst även utan att rekylen blir för "snärtig"....

Jag har även tänkt att testa scirocco kulan med samma vikt. Normas FMJ 150gr laddas också. Så det vore bra om även dessa funkar med ett snabbare krut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Du har inte provart Norma URP?

annars har det varit fina värden med vv N560 just till 156grs oryx

Prata med hans på landbys, dom bör ha bägge kruten hemma och hälsa från Jimmy

(vet inte om smygreklam är tillåtet så titta in i affären på storgatan, östersund)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har inte provart Norma URP?

annars har det varit fina värden med vv N560 just till 156grs oryx

Prata med hans på landbys, dom bör ha bägge kruten hemma och hälsa från Jimmy

(vet inte om smygreklam är tillåtet så titta in i affären på storgatan, östersund)

Hoppades på lite mer ingående info.... Kanske från någon som har testat snabbare krut till kulorna/kultypen som nämnts ovan.

Varit bra med "data" som är testad och ger en fingervisning om vart man ska börja söka.

VV´s krut har jag inte börjat titta på, än. Kanske dags att undersöka dessa möjligheter också.....

Hans känner jag till! Trevlig och lättsam kille.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...