Publicerat Februari 25, 201214 yr Hej. Jag har en stor gammal ek i hörnet av tomten, intill ligger en kohandel och det finns ett dike emellan. Jag har sex, sju rådjur där varje morgon, är det någon som vet om det är skollov de är ute efter. Har de även inne på tomten.
Publicerat Februari 25, 201214 yr Författare Hej. Jag har en stor gammal ek i hörnet av tomten, intill ligger en kohandel och det finns ett dike emellan. Jag har sex, sju rådjur där varje morgon, är det någon som vet om det är skollov de är ute efter. Har de även inne på tomten. Ibland är iPad skit, jag menar kohage och ekollon.
Publicerat Februari 25, 201214 yr Jepp, har gått en del rå och mumsat ekollon på grisåteln hos oss. Hur vanligt det är vet jag inte, men har noterat det mest i höst/vinter då det ju varit väldigt mkt ollon
Publicerat Februari 25, 201214 yr Jodå de äter ekollon, tog hand om en trafikdödad get härom veckan det fanns en hel del ekollon i magen på den. Dov och kron är ännu mera intreserade av ekollon.
Publicerat Februari 26, 201214 yr jag kan bara hålla med, här hemma går både gris, rådjur och dovhjort i ekbackarna.... något som jag däremot inte vet är om även älgen äter ekollon?
Publicerat Oktober 31, 20187 yr Jag hade rådjur under min ek i går kväll och i förrgår kväll, med massor av ekollon på backen.
Publicerat Maj 17, 20205 yr När jag var barn i Südtyskland samlade vi ekollon och kastanier. Vi sålde de till Jägare och skogsvaktare som matade Rådjuren på vintern med dom.