Publicerat Februari 25, 201214 yr Har letat efter en hagelbössa ett tag och nu hittat en intressant pang, en Beretta 686 Sporting. Det som ställer till det för mig är, enligt annonsen, ska bössan vara utrustad med 682ans ventilerade pipor. Enligt säljaren gjordes dessa under en kort period. Vet tyvärr inte ålder på bössan i nuläget, ska dock iväg och kolla på den imorgon. Är det någon här som har hört något om denna skapelse förut, samt vad prisbilden kan vara? Står och velar/har beslutsångest gällande 3 hagelbockar, en Nikko, en Miroku samt Berettan. De 2 första har jag ingen möjlighet att åka och titta på, Berettan finns ca 1½ mil härifrån...dock till ett betydligt högre pris. Tankar/åsikter?
Publicerat Februari 25, 201214 yr Interjakt har/hade en 686 (sporting black) som dom marknadsför som att det skulle vara 682:ans pipor på. Den har optimachoker men är inte renoverbar på samma sätt som 682 med ett antal utbytbara slitdelar. Nu hittade jag inte den på deras hemsida men nypriset på den jag tänker på låg runt 22 //Mekus
Publicerat Februari 25, 201214 yr Författare Tack för svar....black sporting har väl svart låda? Bössan som säljs har silverfärgad låda. Har sökt runt på google för att hitta 686/682 kombon, men utan resultat. Vad kan denna "frankenstein Beretta" betinga för pris? Följer med 5 choker, annonsen är privat. Skicket vet jag inget om än tyvärr.
Publicerat Februari 25, 201214 yr Du har rätt, baskylen på den jag menade är svart. Däremot vet jag inte hur den första varianten såg ut, den med liknande namn fast den hade numrerad utgåva och om jag inte missminner mig så hade den mobilchoke
Publicerat Februari 25, 201214 yr Författare Usch, denna djungel! Begärt pris är 12kkr, om det är ett bra pris eller inte vet nog ingen utan att ha sett bössan. Och jag lär inte veta det även när jag har sett, känt, testat osv
Publicerat Februari 26, 201214 yr Skippa Nikkon, saknar automatsäkring och är lite själlös. Vad är det för Miroku, modell? Det är jävligt bra grejer.. Så som jag ser det står det mellan den och Berettan. Mvh!
Publicerat Februari 26, 201214 yr Författare Det rör sig om en Miroku 700. Problemet med denna är att den finns 50 mil från mig, dvs ett ev köp av bössan innebär att den blir skickad utan att jag har testat den. Berettan kostar 7000 mer, men den kan jag faktiskt se/känna på. Ska bli intressant att titta på den senare idag
Publicerat Februari 26, 201214 yr Kolla på chokerna på Berettan, är det långa optima choker är det 682 pipor. Har för mig att det bara var sporting black som gjordes i en begränsad upplaga med 682 pipor. Däremot har jag i bakhuvudet för mig att det fanns en variant i början på 90 talet som hette 686 som var lite mer påkostad, kanske kan det vara en sån. Hursomhelst är nog priset rätt ok, de brukar ju ligga där, men du ska ju naturligtvis pruta!!!!