Publicerat Februari 26, 201214 yr Var inne i en jaktaffär och skulle titta på någon ny hundförarbössa.Tyckte om sabattin då den är kort och smidig .De öppna riktmedlen tyckte jag var riktigt bra . Någon som har den eller skjutit med den? Har läst testen från jakt och jägare....Väntar redan på licens 8.57 ........
Publicerat Februari 26, 201214 yr Vore det jag skulle jag alla dagar i veckan köpa en gammal m/98 för en spottstyver och fixa till så den blir precis som man vill. Men det är ju jag och besvarar ju inte din fråga..............
Publicerat Februari 28, 201214 yr Aldrig aldrig köpa något som heter Sabatti.... Gör inte bort dig nu...
Publicerat Mars 2, 201214 yr En jag känner lite lätt har köpt en sådan... O jag kan bara säga att han kommer nog sälja rätt omgående. Vi var ute o jagade älg i slutet av januari. Vid samlingen så skulle han visa upp sitt nyförvärv.... O då upptäckte han det man defenitivt inte vill ska hända när man precis har skjutit på en tjurig galt i en granplantering! När han repeterade så hakade inte slagstiftet upp pga att avtryckaren tjärvade på vägen tillbaka... Ska tilläga att det var rätt kallt den dagen o förmodligen så är bössan "välsmord" från fabriken FY FÖR VAPENFETT! Så detta hade kunnat hända med många andra vapen med men det ger ju en liten fingervisning om att bössan inte håller högsta kvalitet... Han var rätt glad att det var en sugga hans Gråhund ställde i första såten!
Publicerat Mars 2, 201214 yr Aldrig aldrig köpa något som heter Sabatti.... Gör inte bort dig nu... Precis!
Publicerat Mars 2, 201214 yr har en Sabatti hemma ja är sketnöjd med,har m2000 sportern och den har aldrig nånsin strulat och den har fått sina duster i skogen och skjuter jäkligt tätt:)
Publicerat April 10, 201214 yr Författare Har hämtad bössan och dragit iväg några skott och tycker väldigt mycket om bössan Kan inte säga alltför mycket om precisionen men är klart dugligt till hundförarpang. Förstår varför 8x57js kommer tillbaks mer o mer.Visst finns det bättre bössor men man får också se till priset...
Publicerat April 10, 201214 yr Har hämtad bössan och dragit iväg några skott och tycker väldigt mycket om bössan Kan inte säga alltför mycket om precisionen men är klart dugligt till hundförarpang. Förstår varför 8x57js kommer tillbaks mer o mer.Visst finns det bättre bössor men man får också se till priset... Lite nyfiken på vad som fick dig att köpa bössan? De som varnade dig var försiktiga med hur de uttryckte sig för egentligen skulle de nog ha skrivit med VERSALER att de verkligen inte kunde rekommendera en Sabatti... Hoppas det funkar för dig men majoriteten brukar åka tillbaka till handlaren snabbare än de kom hem från början. Riv bössan helt och rengör den - det är min rekommendation i alla fall.
Publicerat April 16, 201214 yr Författare Lite nyfiken på vad som fick dig att köpa bössan? De som varnade dig var försiktiga med hur de uttryckte sig för egentligen skulle de nog ha skrivit med VERSALER att de verkligen inte kunde rekommendera en Sabatti... Hoppas det funkar för dig men majoriteten brukar åka tillbaka till handlaren snabbare än de kom hem från början. Riv bössan helt och rengör den - det är min rekommendation i alla fall. Det som fick mig att köpa bössan var de öppna riktmedlena och stocken som passade mig väldigt bra. Var idag på skjutbanan och provade med jaktammo som jag lyckades skjuta 3skott inom 2cm.Detta är jag nöjd med Blev för första gången oryx hamnat i mina bössor men det verkar funka i denna! Det enda som stör mig något är repeteringen som är lite "rå". Kan även tänka mig att kvalitén är ojämn men min funkar fint