Publicerat Februari 26, 201214 yr Blev utringd på en vildsvinsolycka igår kväll. Platsen ska vara utmärkt och bilen ska ha blivit bärgad från olyckan. Men inte fan går det att hitta någon utmärkt olycksplats eller spår efter en krockad bil där olyckan ska ha varit. Ringer upp han som kört bilen inte helt lätt att förstå honom, lite svårt med språket men jag ska vara på rätt plats, 50m efter infart till campingen. Grisen ska ha stått i vägkanten en stund innan den gav sig iväg, på den aktuella vägsträckan är det bra med snö kvar i slänterna men jag kan ej hitta några spår. Går 500m åt vart håll med hund men de markerar ingenting Åker även ett antal km åt varje håll utan att hitta någonting Åkte tillbaka till vägen där olyckan ska ha varit på idag. Hittar spår efter en kollision 600m från där det ska ha varit, plast bitar på vägen. Parkerar en bit bort och tar med mig laikan i lina. Två större fläckar med blod i diket, laikan tar spåret och blodet upphör ganska omg. Spåret går i en snäv båge och ut på vägen och över till andra sidan. Kommer in 100m i tallskog med några flatberg då går det upp en brungris 60m bort låg vid en liten tall på berget. Fan oxå här står jag som inte är klädd för skarpt lägge skulle ju bara försöka hitta olycksplatsen Ut till bilen och så hem efter grejor och hundar. Väl tillbaka så väljer jag att släppa på den svarte för jag såg några rådjur åt det håll grisen drog, litar inte helt på laikan när det gäller rå. Han hittar grisen efter 300m och det blir fast stånd och jag kan ta mig dit och avluta det hela 14timmar efter olyckan. Gisen hadde ett jack i låret, buken full med blod och blodutgjutningar på ryggen. Ska försöka lägga ut filmsnutten här med, men det tar ett tag, blev precis utringd på en hjort olycka.
Publicerat Februari 26, 201214 yr Bra att du inte gav upp och gjorde slut på grisens lidande! Cred till dej! Mvh M
Publicerat Februari 26, 201214 yr Författare Jaha! De här trafikeftersöken. Som sagt vart utringd på en hjortolycka på ett ställe där det både finns gott om dov som kron. Platsen väl utmärkt med en påse i vajerräcket ska ha varit två djur bilisten han att bromsa ner till 40-50 km/h men träffade den sista. Vi börjar spåra, ser några klövavtryck i den hårda snö som är kvar samt hittar en bloddroppe, klövavtrycken är små så vi tror vi har att göra med en dovkalv. Efter 400m spårning finner vi en död råbock Här kommer den utlovade filmsnutten håll tillgodo