Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutstöd för inskjutning

Featured Replies

Publicerat

Har lite funderingar angående det "bästa" möjliga inskjutningsstödet.

Söker väl mer eller mindre ett stöd som är så minimalt påverkat utan männskliga faktorer som möjligt, självfallet då inom rimlig budget då det är för privat hobbybruk.

Har hittat ett i jaktaffären för 1600kr där man kan spänna fast den på alla möjliga sätt samt även "axel" på stödet mot bakkappan ( det enda man gör är att dra i avtryckaren mer eller mindre ).

Ja något i stil med ett sånt som tankarna går kring. dels för inskjutning samt för att prova någon träffbild.

Söker tips o förslag till liknande stöd som jag beskrivit. tacksam för avar.

Obs gärna av något som tål iaf lite fukt då skjutplatsen har tak och väggar men inte isolerat rum.

Publicerat

Avser inte att regna på din parad men de där stöden suger,

dina resultat kommer att göra det också.

Bästa skytteresultaten får du med bra stöd, dvs ett front och bakstöd såsom bänknissarna har det, därefter gäller det att lära sig att hantera dem.

/C

Publicerat
  • Författare

Förutom regn på min parad är jag då med. så då kommer följdfråga. Finns det bra grejer av typ bänkskyttestöd för en vettig peng? värstinggrejer är ju skoj men detta är inte för bänkskytte tävlingar utan hjälp vid inskjutning. samt någon träffbild lite då och så.

Publicerat

Bänkstöden är toppen men kräver även att stocken är anpassad för att skjuta "frirekyl" vilket i princip ingen jaktliknande stock är!

Så för att testa jaktbössor fungerar bänkstöd men kräver att man skjuter med axelkontakt och skillnaden mellan dem eller benstöd och baksäck är väldigt liten. Ett billigt bänkskytte stöd och en baksäck med vingar bör man kunna hitta runt 1000 spänn annars går det även med sandsäckar gjorda av byxben tex någon skjutstol som fungerar för alla modeller av bössor är nog väldigt svår att hitta.

Publicerat
  • Författare

Okej tack lars. har du möjligen något tips om vart det skulle kunna finnas i den prisklassen? helt oventandes åå de området då det alltid varit jaktstöd förut.

Mvh

Publicerat

Själv tillverka jag ett stöd med lite 4kantsprofil och en domkraft, funkar bra faktiskt :). Tummen på armbågen när det gäller dator, vet inte hur man får upp en bild men ska se om jag kan fixa det senare

http://i1247.photobucket.com/albums/gg621/adde08/std.jpg

Publicerat

Lars förslag tillsammans med en mjuk baksäck är det optimala för allt o det mesta av gott skytte,

btw man måste inte skjuta frirekyl med en hård baksäck, det går men man måste inte.

Rain on your parade, regna på någons parad= att helt enkelt förta glädjen för någon med något.

/C

Publicerat

Rain on your parade, regna på någons parad= att helt enkelt förta glädjen för någon med något.

/C

Brukar det inte vara en annan (kropps)vätska som anges.... ;):D

Det kanske är ett annat uttryck..

Sorry OT :blush:

Publicerat
  • Författare

Tack för tipset lars.

Då förstår jag christian.

Ska leta efter en bra baksäck. frågan är om en grövre sak skulle funka. har ingen bild men ska leta fram.