Hoppa till innehåll

Bakåtknappen samt Tapatalk


PeterC

Recommended Posts

Senaste tiden funkar det bara ibland att backa med browserns bakåtknapp, såväl som musens. Oftast laddar bara sidan om. Jag kör Chrome och det är endast här det är problem.

I Tapatalk funkar det inte att markera forumet som läst, utan man får göra samma operation två ggr i följd för att det ska funka. Så har det varit länge, händer då och då på grannkanalen också men här är det alltid samma.

Ödmjukt undfallande tack på förhand

/Peter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

Chrome kör jag inte så den frågan kan jag inte svara på men TT kör jag dagligen och jag känner INTE igen detta?!?

Jag kör på en Iphone 3Gs (jag veeet att den är gammal) och där funkat det som det skall, vad kör du på??

//Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad gäller din browser som du kör history.back() i så är det endast lokalt som det exekverar.

Är sidan kvar i din cache så genereras inget nytt uppslag, har du ingen cache eller kör "private browsing" så skall den URL:en laddas om enligt spec men samtliga browsers hanterar detta olika.

Med andra ord så trycker man "back" så är det utanför vår kontroll vad som händer! Vi agerar enbart på get request.

Tapatalk är 3:e partsmjukvara och även den lever sitt eget liv ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svar. Reagerade bara på att det enbart är här fenomenet visar sig. Klickar man tillräckligt många gånger så backar det till slut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...