Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Söker Praktikplats (APU/APL) hösten 2012

Featured Replies

Publicerat

Tja!

Går 1:an inriktning jakt/skogsvård på ryssbygymnasiet. Letar APU-plats efter älgjaktsveckan.

Skulle sökt hos Thomas Ekberg men han kunde bara ta emot 3 st och då tog mina 3 kompisar det illa kvickt. är intresserad av både rena jakt-platser men även jakt/skog platser :)

Skicka PM eller skriv idéer här! Tacksam! :)

EDIT: Vet inte om jag la denna på rätt kategori? :P

Publicerat

Är det i september eller oktober? När jag gick skola så var några till ekberg och dem tyckte det inte var så roligt. Sök till något av alla gods som finns. Om det är i oktober ni har apu så är oftas alla jakter igång så då kan ni få vara med och hjälpa till på jakterna. Sedan kan du få bra kontakter om du ev har tänkt fortsätta som jaktelev efter skolan. Hör av dig om du vill ha tips på bra ställen. Om du är duktig och sköter dig och jägaren på gården är snäll så kan man få jaga lite själv också. Fick bland annat skjuta mitt första vildsvin på en av ställena jag gjorde min apu på.

Publicerat
  • Författare

Är det i september eller oktober? När jag gick skola så var några till ekberg och dem tyckte det inte var så roligt. Sök till något av alla gods som finns. Om det är i oktober ni har apu så är oftas alla jakter igång så då kan ni få vara med och hjälpa till på jakterna. Sedan kan du få bra kontakter om du ev har tänkt fortsätta som jaktelev efter skolan. Hör av dig om du vill ha tips på bra ställen. Om du är duktig och sköter dig och jägaren på gården är snäll så kan man få jaga lite själv också. Fick bland annat skjuta mitt första vildsvin på en av ställena jag gjorde min apu på.

Oktober :P

Ja, har hört att hos ekberg får man flå, flå och flå ;)

Tar föresten gärna emot tips på bra ställen!:)

Publicerat

Det är en färdighet som inte skall fnysas åt!

När jag började med jaktliga karriär fick man i princip aldrig ta fram kniven... Lyckligtvis så gav jag mig inte och fick skära på!

Jag lär mig fortfarande en massa nya saker men kunskapen att kunna ta ur, flå och förvandla djuret till mat är en oerhört viktig kunskap!

Men får man bara flå under hela praktiken så lär det bli "något" enformigt ;)

Publicerat
  • Författare

Det är en färdighet som inte skall fnysas åt!

När jag började med jaktliga karriär fick man i princip aldrig ta fram kniven... Lyckligtvis så gav jag mig inte och fick skära på!

Jag lär mig fortfarande en massa nya saker men kunskapen att kunna ta ur, flå och förvandla djuret till mat är en oerhört viktig kunskap!

Men får man bara flå under hela praktiken så lär det bli "något" enformigt ;)

Självklart är det bra, och har inget emot det, men som sagt lär väl bli lite enformigt :) ska tilläggas att detta är vad jag hört och vet ju inte alls om det är sant :D

Publicerat

Oktober :P

Träning ger färdighet Gustaf! :lol:;)

Sörlänningar:

Vad hette den stora gården som var till salu i östra Blekinge för några år sedan?

Om jag inte minns fel så var det Rune Andersson som köpte det. Ägaren till Getinge.

Jag kom att tänka på den här gården också.

http://tupalo.com/sv/rd/bxc0ta

Nära hem också till mammas köttbullar. :lol:;)

Publicerat

Träning ger färdighet Gustaf! :lol:;)

Sörlänningar:

Vad hette den stora gården som var till salu i östra Blekinge för några år sedan?

Om jag inte minns fel så var det Rune Andersson som köpte det. Ägaren till Getinge.

Jag kom att tänka på den här gården också.

http://tupalo.com/sv/rd/bxc0ta

Nära hem också till mammas köttbullar. :lol:;)

Är det Eriksberg du tänker på? drygt 900 ha vilthägn med hjort, gris mufflon och ev något mer.

MVH

Alias