Publicerat Mars 1, 201214 yr Fick åka o knacka en gris ikväll. Inget märkvärdigt alls. Tiken kände att det luktade gris när jag steg ur bilen, 180m från olyckan. Hittade ju platsen omgående. Satte tiken på löpan och laddade, tänkte mig att iallafall spåra tills vi kom över järnvägen som ligger 200m in. Inga tåg som går nu, de håller på att bygga om banan men man vill ju komma bort en bit från vägen innan man släpper. Hängde bössan på ryggen och knallade iväg. Jycken tjoar en del, luktar nog mycke. Kliver över en gran som blåst omkull och krånglar lite med spårlinan. Tiken är nu tyst... Så ser jag grisen som ligger på magen helt öppet en 5-6 m fram. Jaha.. den är ju död han jag tänka.. Då reser den sig och jag trodde att den skulle gå på oss. Bössan på ryggen, ingen bösslampa tänd, Blackie vrålar och drar som en tok. Jag snor in spårlinan i vänsterarmen.. H-vete... När jag till slut får upp bössan så försöker grisen gå iväg bortåt. Inser när jag klämmer till snett bakifrån mot bogen att grisen sitter ner på bakvagnen. Han går omkull igen och klaprar hårt med tänderna. Sätter en till i nacken innan jag släpper fram tiken. Fan.. jag blev riktigt skärrad, fick till o med puls, de va länge sen Galten hade väl gått 70m från olyckan. Har de inte gått längre så är de ju döda, dåliga eller halvförlamade vilket denna givetvis va men det fattade inte jag i ett kvicktag. Märkte att bäckenet va krossat när jag tog ur den.
Publicerat Mars 1, 201214 yr Det där behövde ni både husse och tåg Möjligen trist att den var så dålig men skönt att du inte lyckades trassla till det allt för mycket Skum teckning, ser nästan ut som en grävling? Mvh!
Publicerat Mars 2, 201214 yr Se där! Det är till att va ute och roa sig. Två skott på sittande gris! Har du börjat ta efter mig? Hur som. Bra jobbat med hämtgrisen.
Publicerat Mars 2, 201214 yr spårlinan intrasslad så man blir som ett orörligt paket känns igen varför bara när det absolut inte bör ske!
Publicerat Mars 2, 201214 yr spårlinan intrasslad så man blir som ett orörligt paket känns igen varför bara när det absolut inte bör ske! Ja men rekordet var nog när Lina lyckades få spårlinan under en gris. Som tur var så var det bara en brungris och förlamad i bakdelen.
Publicerat Mars 2, 201214 yr Författare Ja fan.. den såg ju ut som ett spöke.. Jag såg ju ljusa hår på olycksplatsen o tänkte mig en liten årsgris o så får jag se en krigsmålad 80-90 kilos galt i panklampsskenet. Får inte av mig bössan, hundjävlen vrålar och drar o galten klaprar tänder. Man tänker inte riktgit klart då... den sträckan ska ingen gris kunna vara speciellt farlig om man inte fysikt tar i den. Den satt ju på arslet oxå.. tänkte väl inte ja på
Publicerat Mars 3, 201214 yr Detta är väl lite udda, men jag gick eftersök på räv idag med min finska spets Hon är faktiskt riktigt duktig som spårhund Hade ett skapligt blodspår att börja med, men sen slutade blodet och voffen blev riktigt spårnoga, tror hon sniffade i varje tassavtryck. Räven hade gått under en gran efter några hundra meter, tack och lov då skaren inte bar mer än vart tionde steg och snön gick upp på halva låret .22 Hornet är ingen dålig rävkaliber
Publicerat Mars 3, 201214 yr Skönt att det gick som det gick enbakförlamad gris kan var riktigt sur i framänden. Lasse