Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kurs i långhållsskytte nu i april

Featured Replies

Publicerat

Grundläggande kurs i långhållsskytte

Den 21-22/4 genomför vi vårens kurs!

Ett ypperligt tillfälle att bli / utveckla kunskaper i långhållsskytte.

Kursen är en grundläggande utbildning för er personer som vill lära er att skjuta på längre (+300m) avstånd. Kursen omfattar grundläggande faktorer som du som skytt måste behärska för att kunna träffa på längre avstånd.

Utbildningens praktiska dagar är förlagd till Skepplanda Skytteförening.

Kursen i stort

Inför kurstillfället kommer det vara egenstudier i form av film och artiklar att läsa (ca. 3h)

Kurstillfället börjar med ett kort teoripass och därefter praktik ute på banan.

Under eftermiddag/kväll kommer fördjupande teori om faktorer som påverkar skyttet på långa avstånd. Större delen av söndagen ägnas åt olika praktiska moment. Under skjuttillfällen kommer det vara möjligt att skjuta ut till 600 meter på självmarkerande plåtmål.

Kursledningens mål med kursen

Målsättning är att kursdeltagaren efter avslutad kurs vet hur denne kan arbeta upp sin färdighet att träffa föremål med första skottet på avstånd över 400+ meter. Deltagaren har färdigheten att träffa ett mål (40*40cm) med första skottet på 400 meter. Kursdeltagren har även kunskap om hur denne kan utvecklas vidare för att kunna levererar träffar ut till 800m - 1000m.

Utrustning

Kursdeltagaren behöver ett eget gevär som denne är förtrogen med. Kravet på kikarsiktet är att detta måste kunna justeras (klicka upp) 40 cm på 100 meter. Helst ska det kunna justeras +60 cm på 100 meter. Normalt klarar ett vanligt kikarsikte till jakt detta.

Antalet kursdeltagare är satt till min 4 och max 8 stycken.

Sista anmälningsdag är 7/4

Läs mer om kursen och hur ni anmäler er på http://www.longrangedesign.com/kurser.htm

Eller under vår uppdateringsblogg www.longrangedesign.wordpress.com

Väl Mött

Peder Westman & Mikael Berglund

L.R.D

Publicerat

Hade gärna hängt på men inte de datumen. Du nämnde att detts är vårens kurs - har ni på sommaren eller hösten också?

Publicerat
  • Författare

Hej,

Vi brukar genomföra en kurs under våren och en under hösten.

Du är välkommen!

/Peder

Publicerat

ni har ingen student rabatt då? jäkligt intresserad av långhålls skytte. jag har tillgång till 300 m bana som ajg skjuter på lite då och då.

Publicerat
  • Författare

Erbjudande inför kursen - Mars 2012

Eftersom vi vet att kvalité gör skillnad vid långhållsskytte har vi på L.R.D tillsammans med våra återförsäljare tagit fram ett par riktigt bra erbjudanden till dig som går kurs med oss! Erbjudandet avser produkter som vi vet att ni kommer att ha nytta av och som är aktuella vid kommande långhållsskytte.

Efter anmälan är gjord skickas detta erbjudande ut till er via e-post och de produkter som ni beställer levereras direkt till er vid kommande kurstillfälle.

Platser kvar 9 mars : 4st

Publicerat
  • Författare

Uppdatering 13 mars

Antal platser kvar : 2 st

/ Peder

Publicerat

Hade jag inte redan tänjt hustruns tålamod till bristningsgränsen genom att dra hem en tjt så hade jag anmält mig på studs. Det får bli ett annat år istället.....

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Uppdatering 22 mars

Platser kvar på kursen : 1

/ Peder

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Uppdatering 1:a april

Platser kvar på kursen : 1

/ Peder

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Hej

Pga ett sent avhopp finns 2 platser kvar på nästa helgs kurs

Nu är det snabba puckar - skicka er intresseanmälan till info@longrangedesign.com

/ Peder

Publicerat

Synd att det är så långt bort bara... (fast jag är upptagen så det är kört ändå)

Skall försöka ta mig upp till en av era kurser i framtiden dock!