Publicerat Mars 4, 201214 yr När jag rotade runt i frysen efter kött för torkning för ett tag sedan hittade jag en älgfile från 2006!!! Tog fram den igår och har nu skurit bort det som var frysbränt, under är köttet rött och fint och luktar helt ok, ska man våga äta det, eller är det för gammalt?
Publicerat Mars 4, 201214 yr Luktar och smakar det inte illa kan det väl inte vara något fel på det. Käkade rådjur från -07 i höstas och lever fortfarande.
Publicerat Mars 4, 201214 yr När jag rotade runt i frysen efter kött för torkning för ett tag sedan hittade jag en älgfile från 2006!!! Tog fram den igår och har nu skurit bort det som var frysbränt, under är köttet rött och fint och luktar helt ok, ska man våga äta det, eller är det för gammalt? Köp dig en vakumpackare till nästa jakt så har du inga problem.
Publicerat Mars 5, 201214 yr Ja någon har det gått ställt hör jag. Kött blir inte dåligt om det ligger fryst, det tappar näring och kan få en konstig smak men inget mer.