Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bushnell Banner 4-12 huvudbry

Featured Replies

Publicerat

Idag på skjutbanan råkade jag ut för ett huvudbry , det var stundom ok träffbild ibland satt man bara och kliade sig i hövvet och begrep inget.

Jag har använt geväret tidigare men då med leupoldsiktet 3x7 och S&B ammunition ,då låg träffbilderna inom en femma med anläggning på pipan.

Anade något skumt när träffbilden ändrades till en träffbild med 4 cm i diameter med S&B när jag bytte till Bushnell bannern men trodde att kylan påverkade anläggningen av pipan så den är åtgärdad men idag började det med samma spridning men ibland bättre och ibland riktigt illa.

Träffbilderna varierade väldigt ibland kunde det varjationer i höjdled och vågrätt på c:a 15 cm i tre grupperna till en tre grupp inom en femkrona.

Skottserierna sköts tre och tre med kall pipa mellan skottserierna så ingen serie gick med varm pipa.

geväret är en sako 75 kaliber 243 och ingen anläggning mot pipan , ammunitionen var remmington core lokt samt skjutstöd användes.

Kan det vara så att siktet är skadat eller är det något annat som kan ligga bakom är tacksam för tips annars får rävjakten frysa inne om jag inte får ordning på gammle bettan :(

Publicerat

Bushnell Banner är skräpsikten, tyvärr, precis som andra billigare Bushnell (bara Eliteserierna som är pålitliga, de är tom riktigt bra). Jag sätter en femma på att problemet finns där - nu är det ju lyckligtvis enkelt att kolla.

Men å andra sidan är jag ingen vän av Sill å Bäjkon heller... ;)

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Du var rätt på det Mats det var ushnellen ;) . träffbilden är under kontroll igen med gamle leupolden monterad igen.

Jag har faktiskt blivit vän med Sill & Bäjkon :P deras jaktammo SP går riktigt bra i Sakon blev tipsad av handlarn att prova den i bössan och den har bara runt 1 mm större träffbild än Laupa och norma på 100 m , samt fungerat riktigt bra vid jakt.

Deras övningsammo däremot nja den smäller ju :blink:

tackar för hjälpen Mats

Hälsningar

Andreas

Publicerat
...den smäller ju...

Ibland lite väl mycket... ;)

Det var så lite så. Sätt skiten på nån leksaksbössa så har du gjort nån liten tjej/kille lycklig. :)

-- Mats