Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gryt jakt på räv

Featured Replies

Publicerat

Hej

På min jakt mark har vi ett rävlya som det finns 10 ingångar till, finns både räv och grävling där. Men vi vågar inte släppa in någon hund för vi vet ej hur stor den är. Den ligger i en backe så att det gör inte saken bättre.

Jag har funderat på om man kan röka ut dom på något viss. Eller är det någon som har några andra tips och förslag.

Jag tackar för all hjälp.

Publicerat

Man släpper just in hunden för att låta den sköta jobbet. röka och diverse metoder är både olagligt o oetiskt.

välkommen till forumet.

Publicerat
  • Författare

ok jag tackar för svaret. det är mest de att det är så jäkla stort så dom man har varigt i kontakt med har varigt lite reserverade för att släppain hunden.

Tack för välkomnandet.

Publicerat

Hej

På min jakt mark har vi ett rävlya som det finns 10 ingångar till, finns både räv och grävling där. Men vi vågar inte släppa in någon hund för vi vet ej hur stor den är. Den ligger i en backe så att det gör inte saken bättre.

Jag har funderat på om man kan röka ut dom på något viss. Eller är det någon som har några andra tips och förslag.

Jag tackar för all hjälp.

Det är nog bra å släppa in en bra grythund så brukar det ordna sig....nått annat är väl inte å tänka på när det gäller å få ut djur ur gryt. Kan ju nån gång hjälpa å sitta utanför tyst å vänta,men då krävs nog mycket tålamod. ;) Att ett gryt är för stort borde inte vara nått problem för en rutinerad grythund och dom många utgångarna borde göra att det är lättare för en hund å få ut dom ur grytet.
Publicerat

Hur ser grytet ut? Kan ju va så att man inte har velat släppa för att man annser att det är omöjligt att komma ner om hunden skulle fastna. Vart bor du? Kan ju finnas någon här som kan komma och hjälpa dej.

Publicerat
  • Författare

Jag har marken utanför Höör. Grytet ligger i en backe så att det skapar stora problem om hunden skulle fastna. backen har en lutning på ca40grader.

Publicerat

Är det en stentipp med en massa stora stenar eller är det mer jord/sand?

Publicerat
  • Författare

Tror att det är rätt så bra blandat med sten, grus och röter från träden runt om.