Publicerat Mars 8, 201214 yr Jag har en helt original Winchester 69A 22lr som är i fint skick, Jag fick ta över den efter svärfar som endast provskjutit den (ca 1950-talet) och sedan dess har den stått. Eftersom dom öppna riktmedlen inte är så precisa som jag skulle önska, man ser hela kornringen och lite till genom "peephole"-et, så funderar jag på att låta en smed montera klackar och ett kikarsikte. Min fråga är ifall jag gör jag gör bort mig på något sätt om jag låter montera kikarsikte? Har denna bössa något värde? minskar det ifall jag gör detta ingrepp och gör den "o-orginal"? Kanske är dumma frågor men jag vet verkligen inget om detta vapen och det kryllar ju inte av dom på blocket direkt.. Tacksam för alla tankar! Mvh Cris
Publicerat Mars 8, 201214 yr Värdet enligt amrisarna är upp till 400 USD o högre för vissa modeller, vad det betyder för dig vet jag inte, men i Sverige är priserna så klart mer blygsamma. Jag har personligen lärt mig att skjuta med vapnet eller helt enkelt hittat något annat att montera optik på, ev kan du finansiera allt detta genom en bra försäljning. -Edit, det är en ganska vacker 22:a och jag hade helt klart nyttjat den som den är. /C
Publicerat Mars 8, 201214 yr Författare Christian, Tack för god information! Jag kommer inte att montera optik på detta vapen. Stocken är av valnöt och i mitt tycke väldigt vacker, jag tror dock att den skulle bli ännu finare oljebonad än lackad - Vore det dumt att putsa av lacken och oljebona den? Mvh Cris