Publicerat Mars 10, 201214 yr Jag håller på och kikar efter ett beg. sikte till 308:an och har kikat på ett beg. Leupold Scandinavia 3-9x40, rikmedel Duplex. http://www.blocket.se/kalix/Leupold_och_Bausch___Lomb_kikarsikten_38361480.htm?ca=1_7&w=0 Jag tackar för en kommentar på förhand! + & -, skottfasthet m. m.
Publicerat Mars 10, 201214 yr Jag har ett exakt likadant på min Varberger och är helnöjd! Skarpt och ljusstarkt,se till att pruta lite bara för ett nytt kostar runt 3 tusen tror jag. Kan tillägga att jag skjuter 30-06 och har aldrig behövt skruva på siktet,skjuter guld på älgen år in och år ut. Mvh
Publicerat Mars 10, 201214 yr Författare Jag har ett exakt likadant på min Varberger och är helnöjd! Skarpt och ljusstarkt,se till att pruta lite bara för ett nytt kostar runt 3 tusen tror jag. Kan tillägga att jag skjuter 30-06 och har aldrig behövt skruva på siktet,skjuter guld på älgen år in och år ut. Mvh Ok! Tack för svaret Henrik!
Publicerat Mars 10, 201214 yr Scandinavia = vx-II d v s dagljussikte p g a mindre avancerad linsbehandling. Duplex = tunnt hårkors som riktmedel d v s dagljussikte.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Författare Scandinavia = vx-II d v s dagljussikte p g a mindre avancerad linsbehandling. Duplex = tunnt hårkors som riktmedel d v s dagljussikte. Ok!
Publicerat Mars 11, 201214 yr Jag håller på och kikar efter ett beg. sikte till 308:an och har kikat på ett beg. Leupold Scandinavia 3-9x40, rikmedel Duplex. http://www.blocket.se/kalix/Leupold_och_Bausch___Lomb_kikarsikten_38361480.htm?ca=1_7&w=0 Jag tackar för en kommentar på förhand! + & -, skottfasthet m. m. Finns ett likadant på blocket för 1500 tror jag;p
Publicerat Mars 11, 201214 yr Scandinavia = vx-II d v s dagljussikte p g a mindre avancerad linsbehandling. Rätt i sak, men inte detalj: Scandinavia var Vari-X II med MC4-behandlingen (från Vari-X III) på yttre linserna. Det möjliggör ungefär 22,7 sekunder längre skjuttid när det skymmer på... Sen är det rätt markant skillnad på Vari-X II och VX-II, till fördel för den senare. Ännu bättre blev VX-2. -- Mats
Publicerat Mars 11, 201214 yr Författare Rätt i sak, men inte detalj: Scandinavia var Vari-X II med MC4-behandlingen (från Vari-X III) på yttre linserna. Det möjliggör ungefär 22,7 sekunder längre skjuttid när det skymmer på... Sen är det rätt markant skillnad på Vari-X II och VX-II, till fördel för den senare. Ännu bättre blev VX-2. -- Mats Här fick man lära sig något nytt. Tack för den infon I-Mats.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Författare Efter noga övervägande så har jag fattat beslut om att det får bli en beg. Helia 1,5-6*42 el. 2,2- och det trivs jag bra med som jag har på 416 rem mag. Nu blir det till att undersöka marknaden. På Torsbo har dom några. Är det någon annan som har tips på var dom har beg. optik så tar jag tacksamt emot svar.
Publicerat Mars 12, 201214 yr Egun.de har gott om begagnad kvalitetsoptik. Har handlat där ett par ggr, funkat klockrent. /R
Publicerat Mars 12, 201214 yr Författare Egun.de har gott om begagnad kvalitetsoptik. Har handlat där ett par ggr, funkat klockrent. /R Jag har pratat med dom på Torsbo idag, men satan vilken tid det tog innan man kom fram. Helia 1,5-6*42 alt. 2,2-9*42. Endera blir det. 17 också att man inte köpte fler sikten medan man jobbade på Husqvarna. Då hade man kunnat få dom till rätt pris med personalrabatten.