Publicerat Mars 11, 201214 yr Jag är en 24 årig kille som jagat sen jag var liten knodd. Sköt mit första rådjur som 8 åring O sen har det rullat på! När jag var liten så hade vi en Basset men den jagade mest "sängvärme" som pappa brukar säga... När jag var 13 så skaffade jag min första egna hund. Det vart min nu 11 år gammla tax Rambo. För honom har jag skjutit allt hårvilt vi har på markerna! (Hare, Räv, Grävling, Mink, Rådjur, Dovvilt, Gris o Älg) Men hare är han inte så värst förtjust i som tur är! Förra hösten så bestämde jag mig för att jag måste skaffa en hund till! Jag funderade hit o dit på vad jag ville ha o tillsist så kom jag underfund med att det skulle bli en Gråhund. Då var det bara att börja leta runt o kolla med älghundsklubben... Till sist så vart det en hane från Lalabons kennel Dingo har under sitt första år endast fått blodspåra samt gå som ledhund. Så nu längtar jag tills Augusti så man får släppa på riktigt! Om möjlighet infinner sig så tvekar jag inte en sekund på att sätta mig i bilen mot norrland i September Nästa hund blir förmodligen en Alpenländische Dachsbracke Det mest för att jag är intresserad av eftersök! Men samtidigt vill jag inte ha en "ren" eftersökshund som en Bayersk för så mkt eftersök blir det förmodligen inte... O då passar en Alpenländische Dachsbracke mig o mina marker perfekt! När jag var yngre så höll jag på mkt med sportskytte. Mest jaktkombination. 2006 resulterade det i SM guld (junior) i både kula, hagel & kombination samt NM brons i Trap Även 2007 gick det bra Med samma resultat Sen vart man 20 o fick skjuta mot dom stora grabbarna... Då gick det inte lika bra... Hade även inte samma tid att träna lika mkt då det var väldigt mkt jobb då. Men vem vet man kanske skulle försöka sig påt igen?