Publicerat Mars 15, 201214 yr Snart fyller äldsta dottern 4 och vad kan passa bättre än att få första "riktiga" pangen. Då jag bara klarade av att göra flickor ska vapnet givetvis vara rosa. Tanken är att pangen ska bra så lik ett riktigt vapen det bara går. Så jag tänkte ta en plyfa och såga ut grunden och sedan tejpa på pappersbollar så jag får fram alla rundningar och sen få med ett par lager klister. Om det är någon som har en bättre ide så skriv gärna. ( nej det kan inte vara en helt fungerande pang.) Är det någon som har nått bra tips på hur man ska göra med slutstycke och så. Om det är någon som har gjort något liknande till sina barn så lägg gärna upp bilder
Publicerat Mars 15, 201214 yr Jag har täljt till två riktiga "emilgevär" till mina barn. En typ hagelbock till tösen och en studsare till pajken. Tösen använder inte sin, men pajken har nog haft framme sitt gevär i princip dagligen sedan han fick det för snart 3 år sedan! Enda konkurenten är en träpistol som jag täljde, ser ut som en luger ungefär. Så nej, de ser inte det minsta äkta ut och har inga rörliga delar, men åtminstone pajken älskar sitt gevär.
Publicerat Mars 15, 201214 yr Min tös (3år) tycker de e viktigt att kunna ladda sin "pangabössa" me en tomhylsa. Kontursågad MDF (raspa/filaev lite form) me ett kopparrör som pipa som laddas bakifrån som en gammal remington. Fila ett " U" så hyldan går dra ut. Har doch inget lås där... /peter
Publicerat Mars 15, 201214 yr Grabben kom med en rundstav när han var 6 och tyckte han ville ha en bössa, så jag snidade och donade lite! Vips så hade han en älgstudsare med kikar sikte och allt. Självklart är pipan borrad minst till halva längden...
Publicerat Mars 15, 201214 yr Författare Varför ska flicke barnet ha ett rosa ???? :) Rosa är den end färgen som går hem hos henne lila funkar så det blir nog ett camomönster med rosa som grund
Publicerat Mars 15, 201214 yr Författare Grabben kom med en rundstav när han var 6 och tyckte han ville ha en bössa, så jag snidade och donade lite! Vips så hade han en älgstudsare med kikar sikte och allt. Självklart är pipan borrad minst till halva längden... Ha ha den var ju riktigt grym ju