Publicerat Mars 18, 201214 yr Jag har en värmländsk tunnelfälla modell jättestor som ska flyttas men har gått bet nu på att bära ut den till vägen (med 4 personer) eftersom den är jävligt tung. Det är ca 30 meter ut till vägen, någon som har en idé på hur man flyttar en sådan? Någon måste ju ha gjort det.
Publicerat Mars 18, 201214 yr Jag har flyttat en likadan i min ungdom då använde jag massaveds bitar och rullade den på, funkade kanon rullade den ca 150m. Nu skulle jag tagit den med griplastarvagnen
Publicerat Mars 18, 201214 yr leo har nog den bästa idén att använda en traktor med griplastarkärra så snacka runt med bönderna i närheten
Publicerat Mars 18, 201214 yr Antar att den är spikad. Vet ju inte hur den är gjord men. Slå isär den, flytta delarna, slå ihop Jag skruvar ihop mina fällor så det är bara att skruva isär delarna å bära ut. Typ sex delar plus tak. Synd att säga att det är lätt men det blir ju betydligt smidigare
Publicerat Mars 19, 201214 yr Jag flyttar mina fällor när skaren är hård. Då är det bara att dra på en dyna för hand eller med skoter. Fast ni kanske inte har snö.......
Publicerat Mars 20, 201214 yr Författare Antar att den är spikad. Vet ju inte hur den är gjord men. Slå isär den, flytta delarna, slå ihop Jag skruvar ihop mina fällor så det är bara att skruva isär delarna å bära ut. Typ sex delar plus tak. Synd att säga att det är lätt men det blir ju betydligt smidigare Den är till stor del skruvad så montera ner den är en idé. Jag flyttar mina fällor när skaren är hård. Då är det bara att dra på en dyna för hand eller med skoter. Fast ni kanske inte har snö....... Nu har vi inge snö, då vi hade snö kom jag inte upp till fällan med bilen