Publicerat Maj 20, 200619 yr Efter mkt om och men, så är hon då ännntligen klar! MIn första magnum :) 458Lott byggd runt ett nytt Zastava m70 magnum lås. Pipa o trycke från en skrotad Zastava. Treläges-säkring från Dakota. Dom fasta siktena är från N.E.C.G. och pipringen från Gentry. Rekylbultar och rembygelfästet från Dave Telley. Stocken är av okändt ursprung. (Lagt ner många timmar på den...phuu!) Har bara hunnit skjuta några 400grs pluggar med den, men det märks att den knuffas liiiite mer en "trettinollsexan" :
Publicerat Maj 20, 200619 yr Efter mkt om och men, så är hon då ännntligen klar! MIn första magnum :) 458Lott byggd runt ett Zastava m70 magnum lås. Pipa o tryke från en skrotad Zastava. Treläges-säkring från Dakota. Dom fasta siktena är från N.E.C.G. och pipringen från Gentry. Rekylbultar och rembygelfästet från Dave Telley. Stocken är av okändt ursprung. (Lagt ner många timmar på den...phuu!) Har bara hunnit skjuta några 400grs pluggar med den, men det märks att den knuffas liiiite mer en "trettinollsexan" : Grattis! Den ser väldigt fin ut. Det kan jag tänka mig att den knuffas lite mer än 30-06, men bara lite va. ???
Publicerat Maj 20, 200619 yr Verkligen en skönhet! grattis och hoppas den kommer glädja dej i skogen.
Publicerat Maj 20, 200619 yr Fästet - är det ett vridmontage? Recknagel? Får du det att hålla fast kikaren i en Lott?
Publicerat Maj 20, 200619 yr Författare Fästet - är det ett vridmontage? Recknagel? Får du det att hålla fast kikaren i en Lott? Det är ett vridmontage från EAW! Gluggen blir den nya Zeiss Conquest 1.8-5.5x38. Jag hoppas verkligen att det här ska hålla, annars får jag väl skruva på mina gamla Warne fäste i stället! Är det någon som har erfarenhet av EAW montage och tunga rekyler?
Publicerat Maj 21, 200619 yr Hej kan bara grattulera myckett fint vapen ,angående fästen har jag och min far haft dom i många år kan säga att dom är myckett till förlitliga så dom är ett bra val. vi montera var siitt fäste på våra 8.mm remington magnum hade ej några problem med dom. MVH.lo.johansson
Publicerat Maj 21, 200619 yr Det är ett vridmontage från EAW! Gluggen blir den nya Zeiss Conquest 1.8-5.5x38. Jag hoppas verkligen att det här ska hålla, annars får jag väl skruva på mina gamla Warne fäste i stället!Är det någon som har erfarenhet av EAW montage och tunga rekyler? Kommer inte att bli några problem med det fästet inte!!! Skjut och njut! Grattis till ett fint vapen föresten! Själv hade jag nog helst gjort en storviltsbössa i kaliber 416 Tylor i stället. Men 458lott fungerar nog lika bra minst... MVH/Jocke
Publicerat Maj 21, 200619 yr Själv hade jag nog helst gjort en storviltsbössa i kaliber 416 Tylor i stället. Men 458lott fungerar nog lika bra minst... MVH/Jocke Det den kanonen inte välter slutade nog vandra på jordens yta för några miljoner år sen
Publicerat Maj 21, 200619 yr alltså måste nog snart ta och sluta att titta på dessa forum...man börjar nog tom snart tycka att valnöt är ett måste på en storviltsbössa! ;D RIKTIGT VACKERT!!
Publicerat Maj 22, 200619 yr Snygg bössa, kul kaliber! Stocken är skitsnygg. Jag börjar själv mer och mer tappa sugen för syntetkolvar och vill gå tillbaka till den gamla hederliga valnötskolven igen. .458 Lott ska vara grymt effektiv på allehanda fyrbeningar efter vad jag har läst i amerikanska tidskrifter. Hur är rekylen efter några serier? Skjuter du in den från bänk? Eller liggande med benstöd? En normalt mycket kaxig skribent i en av våra jakttidskrifter tyckte nog att .458 Lott var ganska uppkäftig att skjuta med, men det var också en relativt lätt studsare med syntetkolv. mvh Danne