Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kaliberval

Featured Replies

Publicerat

Tänkte någon kanske kunde komma med lite erfarenheter då jag står inför ett nytt kaliberval.

Vill ha en kula som gör ungefär samma jobb som 308w men är lite mer flackskjutande som 30-06.

Dock är jag inte sugen på rekylen som 30-06 har så jag undrar om jag tänker rätt om jag kör på en 270win?

Publicerat

Då jag inte ägt 270w ska jag inte säga något om dess verkan, men om jag sökte den typen av prestanda hade jag valt 280 Remington (eller 280AI som Norma nyligen standardiserade) pga ett större utbud av kulor för handladdning.

Publicerat

Är inte en 270win ganska så nära en 6,5x55? Frågan är vad ditt användnings område är?

Jag skulle rekomendera en 6,5a till allt men det kanske bara är jag. :P

Publicerat
  • Författare

Vill ha en bössa till räv och rådjur, 6.5 hade väl funkat men sliter inte dom pipa något frukstansvärt?

Publicerat

Då lär du slita ut en 270w fortare.

Publicerat

En bra 6,5x55 lär du kunna ha livet ut och dina barn efter dig. Om inte bytarsjukan drabbar dig.

Publicerat
  • Författare

Ok, tack för alla svar! Något märke på bössa som gör bra 6.5or eller ska ja gå vidare på min vanliga sako tråd kanske?

Publicerat

Sako 75 hunter har jag själv erfarenhet avvisserligen i kaliber 243 men den har inte svikit mig utan jag har varit mycket nöjd

med den, har även hört andra som är mycket nöja med sina Sako pangare.

Det finns flera bra märken det bara en fråga om vad det får kosta , det finns många nöjda ägare till Sauer , Merkel mfl det handlar mest om vad som passar dig.

Gör ej samma tabbe som en vän till mig utan kläm på bössan prova och ha ett öppet sinne, han köpte efter märket inte hur den passade honom och han fick kosta på den x antal tusenlappar hos vapensmeden innan det blev bra.

Det ironiska i historien är att han fick prova en Howa 1500 och den var klockren direkt för en sjättedel av kostnaden för vad han hade lagt ut på sin H&K