Publicerat Mars 20, 201214 yr Hej! Undrar om någon vet vart närmaste vildsvinshägn runt Varberg/Göteborg ligger där man kan få prova sin hund?
Publicerat Mars 20, 201214 yr Fredskog finns ju utanför Hässleholm (ca 20 mil till Göteborg), det är närmaste vettiga hägn jag känner till. Googlade lite snabbt och hittade förmodligen ett i Ätran, det är ju ca halva avståndet. Sök på vildsvin i PDF:en. http://www.falkenberg.se/download/18.307c441082e286e8c800053/fiske-jakt.pdf
Publicerat Mars 20, 201214 yr Naturbruksgymnasiet i Svenljunga är på gång att starta ett testhägn med vildsvin. Borde vara igång till sommaren om jag förstod det hela rätt. Tänkte själv testa min tjt där frammåt sensommaren.
Publicerat Mars 20, 201214 yr Finns en hel drös i Skåne. Jag har själv provat 3. Varit vid sidan om på 2 andra. Agusa har jag inte hunnit besöka sedan de började bygga för hundverksamheten där. Alla olika hägn har skiftande kvalitet, svårighetsgrader och kostnader. De hänger inte alltid ihop. Pma mig om du vill ha kontakt med hägnägarna.
Publicerat Mars 20, 201214 yr Författare Naturbruksgymnasiet i Svenljunga är på gång att starta ett testhägn med vildsvin. Borde vara igång till sommaren om jag förstod det hela rätt. Tänkte själv testa min tjt där frammåt sensommaren. Ja jag hörde detta jag med. Men skulle vilja prova snarast faktiskt men det blir nära och bra när det är igång!