Publicerat Mars 22, 201214 yr Jakob heter jag. 27år gammal nu i maj. Har precis klarat teoriprovet för jägarexamen och har således inte hunnit hamra in några jaktrutiner än:) Största frågan om jakt dök inte upp på provet dock.. Varför i h-vetta har jag inte börjat med detta tidigare? Kommer förhoppningsvis att jaga mycket gris i framtiden, det är ett häftigt vilt som verkar kräva en hel del av jägarn:) Bor i Sörmland och har två barn och en fru som får dela min uppmärksamhet med jakt. Aja, det var väl lite om mig. Ha det så bra! Med vänlig hälsning, Jakob
Publicerat Mars 22, 201214 yr Hej och välkommen! Är precis som dig nybliven med det här och är sjukt tänd på att komma ut och jaga. Bor i sthlm men har landställe i Sörmland (Trosa) så det blir väl en del gris för mig också. Gris verkar finnas gott om i Sörmland
Publicerat Mars 23, 201214 yr Välkommen! Här är ännu en färsking. Och jag har ställt samma fråga: Varför i hällvitta har jag inte börjat med det här tidigare? = Svar, fru och barn, jobb och allmänt slit har kommit ivägen.
Publicerat Mars 23, 201214 yr Författare Hej och välkommen! Är precis som dig nybliven med det här och är sjukt tänd på att komma ut och jaga. Bor i sthlm men har landställe i Sörmland (Trosa) så det blir väl en del gris för mig också. Gris verkar finnas gott om i Sörmland Tjena:) är gammal åkersberga bo som brukade ta 177an från mörby på matchdagar:) så vi kommer snart ha en liknande profilbild;) Har dock tog mitt pick och pack och flytta ner för några år sen, så nu bor jag ute på landet utanför Björnlunda som ligger efter Gnesta. Här fullkomligt vimlar det av klövar:) gick ut på altan för att grilla köpekött 2mars. Då såg jag(inom skotthåll och minst 75% bredsidor!) 4rå och lite till höger om dem på ett annat gärde 12dov. Och på andra sidan gärdet med doven kom en älg lunkandes. Kändes helt plötsligt extra fånigt med köpekött:) Dessutom kryllar det av svin i skogen som jag bor vid:) Man kan ju fasen inte bo bättre tror jag, hoppas en av råbockarna är framme 16/8 då jag har licenserna klara och bocken blir lovlig:) Aja, drog iväg en bit här:)
Publicerat Mars 23, 201214 yr Författare Välkommen! Här är ännu en färsking. Och jag har ställt samma fråga: Varför i hällvitta har jag inte börjat med det här tidigare? = Svar, fru och barn, jobb och allmänt slit har kommit ivägen. Hmmm 25 år från Täby? Jag är från åkersberga från början, flytta för typ 6år sen. Har lite kusiner i te-byn:) Och en sak till om Täby, finns nån lirare på blocket som kränger jaktradios. Nån du vet vem det är? Det är alltså nya radios men en privatperson som säljer(säkert som en liten extra inkomst) tänkte om du sett den o luskat reda på vem? Och om det går att lita på denne? Tack för välkomnandet:)
Publicerat Mars 23, 201214 yr Författare Nu fick jag svar på mitt pm.. Hej jakob och välkommen hit! TACK för lånet av böckerna:) har inte stött på dig på dagis än men jag träffa din fruga där:) ska lämna dem i din unges fack bara jag lyckas komma ihåg dem:) Provet gick bra på första försöket så nu ska ja bara panga ett tag:) Kul teori(för engångs skull) som man lärt sig massor av och dessutom sjukt kul att koppla teori till verklighet nu när man i princip "bor i skogen" på grund av en sjukt blodad jakttand:D Fika snart?
Publicerat Mars 23, 201214 yr Tjena:) är gammal åkersberga bo som brukade ta 177an från mörby på matchdagar:) så vi kommer snart ha en liknande profilbild;) Skönt! Det känns som om alla här håller på Färjestad.