Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Partizan 30 Cal 110 grain

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ska du ladda själv el. ska du köpa färdiga?

http://www.jaktsidan...688#entry605688

Lapua FMJ 123 gr anv. jag mig utav och då har jag en som laddar åt mig.

Ska ladda själv :)

Publicerat

Ska ladda själv :)

Ok! Lycka till! :)

Publicerat
  • Författare

Ok! Lycka till! :)

Jaha okej :) Men du tror att det går utan problem att ladda själv med kulan jag nämner?? För den färdigladdade vill jag ej testa.

Publicerat

Borde funka känner man ju rent spontant. hade kanske varit bra o köpa för älgbanan de där!

Publicerat
  • Författare

Borde funka känner man ju rent spontant. hade kanske varit bra o köpa för älgbanan de där!

Ja det tycker nästan jag också. Borde ju funka bra till att få hål i en älgfigur på 100m men kanske inte den bästa kulan till toppfågel och långhålls skjutning.

Publicerat

Bara testa. knappast så kostnaden är besvärande. kör på minladdning o hoppas du får pk träffbilder. slippa rekyl är alltid skönt. oavsätt hur liten den än är från början.

Har lite mkt kulor hemma för o köpa fler just nu.

Publicerat
  • Författare

Bara testa. knappast så kostnaden är besvärande. kör på minladdning o hoppas du får pk träffbilder. slippa rekyl är alltid skönt. oavsätt hur liten den än är från början.

Har lite mkt kulor hemma för o köpa fler just nu.

Jo ska nog göra det. Men pratade med dom som säljer kulorna och dom sa att dom inte skulle få hem fören om3 veckor :(

Jo får nog göra så :)

Jaha okej men då får du börja att skjuta mera :P

Publicerat

Klass 1 bössan är grovt underprioriterad när man har så otroligt mysiga o roliga kalibrar som 22 hornet o 17hmr ;)

Publicerat
  • Författare

Klass 1 bössan är grovt underprioriterad när man har så otroligt mysiga o roliga kalibrar som 22 hornet o 17hmr ;)

Jaha okej ja då förstår jag :)

Publicerat

Fast kanske köper för test. borde smälla lagom med dämparen samt minimum laddad patron ;)

Publicerat

Jaha okej :) Men du tror att det går utan problem att ladda själv med kulan jag nämner?? För den färdigladdade vill jag ej testa.

Det beror på om du vill ha fem-ettor el. skott som far lite här och där. :rolleyes::lol:;)

Jag vet inte för jag har bara använt mig utav Lapua FMJ 123 gr. till min 308:a på skjutbanan och Mega 150 gr. på Bävern. :)

Det bästa vore väl att du fick in lite kulor som du laddade själv till olika hastigheter för att se vad du får för träffbilder och det gäller väl både tränings- & jaktkulor. :)

Publicerat
  • Författare

Fast kanske köper för test. borde smälla lagom med dämparen samt minimum laddad patron ;)

Ja gör så :) Jo borde ju göra det.

Publicerat
  • Författare

Det beror på om du vill ha fem-ettor el. skott som far lite här och där. :rolleyes::lol:;)

Jag vet inte för jag har bara använt mig utav Lapua FMJ 123 gr. till min 308:a på skjutbanan och Mega 150 gr. på Bävern. :)

Det bästa vore väl att du fick in lite kulor som du laddade själv till olika hastigheter för att se vad du får för träffbilder och det gäller väl både tränings- & jaktkulor. :)

Jaha okej får kanske ta och göra det.

Publicerat

Jaha okej får kanske ta och göra det.

Olika kulor kan ge olika träffbilder.

Publicerat
  • Författare

Olika kulor kan ge olika träffbilder.

Ja det stämmer ju helt klart det. Men får väl kanske ta och köpa hem ett par sorters kulor och testa :)

Publicerat

Ja det stämmer ju helt klart det. Men får väl kanske ta och köpa hem ett par sorters kulor och testa :)

Gör så! :)