Publicerat Mars 24, 201214 yr Nån som provat nån? http://www.rccab.se/home/content.asp?page=17 Förlänger ju lite mer men blir lättare. Hur känslig kan den va mot smällar mot träd tex då den inte får stöd i bakkant?
Publicerat Mars 24, 201214 yr Jag har en, väldigt lätt och stabil på pipan 18 gänga om d har betydelse. Dämpar min 308 minst lika bra som polarens stalon whisperer trots 50% mindre, skulle du vela kika närmare så bor ju även jag i Luleå , var väl dig jag köpte fönster till vakkojan av
Publicerat Mars 25, 201214 yr Författare Det var det nog. Skjutit nån räv där än?Mitt nästa problem är att jag har tunn pipa så blir nog M14 så då blir den ju ändå ostabilare.
Publicerat Mars 25, 201214 yr Hittade en slik begagnad på blocket som jag slog till på. Licensen ligger dock inne på bearbetning hos konstapeln för tillfället så jag kan inte uttala mig om hur den är i ljudnivå. Mvh Jocke
Publicerat Mars 25, 201214 yr En skadakjutning hitills, bra fart på åteln men har den i stugan så har bara hunnit sitta ordentligt 2 ggr men åker upp i veckan för en rajd m lockpipa och vaknätter. Ja det kan hända den blir instabilare då, på min sitter den då "rocksolid"
Publicerat Mars 25, 201214 yr Författare Har nog bestämt att det blir en teleskopare. En M14 är max vad som ryms efter mätning.