Publicerat Mars 25, 201214 yr Hittade en drive på deras automatiska krutdoserare/våg för 199dollars inklusive frakt. har läst om rcbs o man blir ju lyrisk, för i ärlighetens namn så är de ju ren idioti o ladda hornet men vanlig våg. och på köpet har min troligen fått några för många smällar. Så är de bara o köpa o se glad ut eller är det inget o ha ( främst för min hornet jag skaffar i så fall )
Publicerat Mars 25, 201214 yr Hej! Som jag skrev nyss skrev i en annan tråd så är jag inte helt övertygad över dessa automater. Har erfarenhet av en Lyman 1200 (tror jag den hette) och den doserar frekvent för mkt, speciellt då man använder sig av ett grovkornigare krut. Med N160 blir det alltid för mkt..
Publicerat Mars 25, 201214 yr Författare Grovkrutigt korn kommer inte att användas. denna sak kommer köpa in för att i första hand fungera med n110krut samt eventuellt till älgbaneladdningarna för 30-06an. men finkalibriga vapen står mig närmst o de är dessa som är så förbannat sega o trikla sig fram till men tack för synpunkten. alla erfarenheter är av godo,även dom sämre